לכאורה יש לבעל דין לומר שלא מסתבר שבמילים אלו ייסרו והוכיחו הנביאים את ישראל כיון שהפסוקים מוקשים וצריך נגר ובר נגר דיפרקיני', ואין לתבוע את ישראל אם לא הבינו כראוי, ובכלל אין לשון כזו מעורר הלבבות ועוד ועוד, ולכן נראה שאין זו אלא הנוסח שניתן ליכתב לדורות וכולל כמה וכמה נאומים שנאמו בחדא מחתא, והרבה התרחשויות נכללים במילה אחת וכמו שדרשו חז"ל.
או אפשר שבאמת אמר הנביא כן ואעפ"כ יש תביעה לבני ישראל למה לא ייגעו עצמם להבין ולהתעורר, ואין כוחו של נביא בפה לעורר עם דמיגוגי' וכו'.
או אפשר שגם מזו וגם מזו אל תנח ידך שמתחילה ניבא כלשון הכתוב ואח"כ פירש מה הכוונה במילים פשוטות ואולי אף השתמש עם טקטוקים.
האם ידוע לאחד מכם ראיות לכאן או לכאן?