פשיסחא כתב:בספר החזיונות כתוב דברים חריפים בגנותו של ר' ישראל ז"ל ח"א אות כד:
פשיסחא כתב:בספר החזיונות כתוב דברים חריפים...
פשיסחא כתב:אלו דברים ידועים שכבר הלכו בהם נמושות ואני לא ''חשפתי'' שום דבר
עובדיה חן כתב:אין מצב שפיוט שהתקבל בתפוצות ישראל ,יבוא ממקור שלא טהור.
מענה איש כתב:השאלה היא לא אם ראוי לשיר את שיריו אלא האם אנו בכלל ראויים לדון בנושא הזה?
וכמדומה שהחת''ס שיטת יחיד בעניין זה
שמועלקע כתב:מענה איש כתב:השאלה היא לא אם ראוי לשיר את שיריו אלא האם אנו בכלל ראויים לדון בנושא הזה?
וכמדומה שהחת''ס שיטת יחיד בעניין זה
וגם הדיבוק, והמהרח"ו שיטת יחיד בנושא הזה?
מענה איש כתב:שמועלקע כתב:מענה איש כתב:השאלה היא לא אם ראוי לשיר את שיריו אלא האם אנו בכלל ראויים לדון בנושא הזה?
וכמדומה שהחת''ס שיטת יחיד בעניין זה
וגם הדיבוק, והמהרח"ו שיטת יחיד בנושא הזה?
הרוחות משקרות ראה מנחת יהודה לרבי יהודה פתיה
מה שנכון נכון כתב:לא הנח להם לישראל יש לומר, אלא תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק בגאוה ובוז.
וכבר לונקק לעיל לאשכול זה, וע"ש שהאר"י אמר ששירותיו חשובים בשמים, (ודברים אלו הביא החיד"א שראה את ס' החזיונות בכת"י עם כל סיפורי הרוח).
מה באמת אמר/נהג החת"ס יעויין במצו"ב.
שמועלקע כתב:ואגב אולי אפשר קצת להשוות את רבי ישראל נג'ארה לר' שלמה קרליבך, שמבחינת השירה והמעשים הם אולי אותה בחינה (שמא הם אותו ניצוץ או גלגול).
וגם האדמו"ר מאמשינוב החשיב מאוד את קרליבך ושירותיו על אף מה שידוע עליו, אלא שאין בכך כל סתירה.
קראקובער כתב:שמועלקע כתב:ואגב אולי אפשר קצת להשוות את רבי ישראל נג'ארה לר' שלמה קרליבך, שמבחינת השירה והמעשים הם אולי אותה בחינה (שמא הם אותו ניצוץ או גלגול).
וגם האדמו"ר מאמשינוב החשיב מאוד את קרליבך ושירותיו על אף מה שידוע עליו, אלא שאין בכך כל סתירה.
אצלינו שרים יה רבון עם מנגינה של קרליבך האם זה תרתי לריעותא או שזה ממש אותו בחינה ולא שנא?
[מן הראוי לציין שיש כאלו, הרמד"ל למשל, שחלקו בחריפות על תוכן השירים שחיבר]
מכון חכמי ספרד כתב:זה לשונו של הגאון היח"ס שליט"א, בספר חוקי רצונך ח"ג סי' ג;
איש גלילי כתב:גם אם ח"ו היית צודק, איזה איסור יש לשיר שיר טוב גם אם מחברו אינו כשר.
וכמובן שאין לנו צורך להזדקק לדברי הרוח מול דברי האר"י ז"ל.
שמועלקע כתב:איש גלילי כתב:
וכמובן שאין לנו צורך להזדקק לדברי הרוח מול דברי האר"י ז"ל.
זה ספק איסור, בגלל שהדיבוק אמר שאסור לשיר את שיריו, והמהרח"ו הרי הסתפק אם לקבל את דברי הדיבוק, ויש לדון היכן אמר האר"י ששיריו חשובים בשמים
שמועלקע כתב:איש גלילי כתב:גם אם ח"ו היית צודק, איזה איסור יש לשיר שיר טוב גם אם מחברו אינו כשר.
וכמובן שאין לנו צורך להזדקק לדברי הרוח מול דברי האר"י ז"ל.
זה ספק איסור, בגלל שהדיבוק אמר שאסור לשיר את שיריו, והמהרח"ו הרי הסתפק אם לקבל את דברי הדיבוק, ויש לדון היכן אמר האר"י ששיריו חשובים בשמים כי לידוע לי אם יש שמועות סותרות בשם האר"י אנו סומכים על הרח"ו תלמידו, ושמא הסיפור עם הדיבוק היה אחרי פטירת האר"י (ייתכן מאוד, כי אם כן למה רח"ו הסתפק שהיה שואל את רבו) שאז כבר השתנה היחס בשמים אל שיריו.
איש גלילי כתב:שמועלקע כתב:איש גלילי כתב:גם אם ח"ו היית צודק, איזה איסור יש לשיר שיר טוב גם אם מחברו אינו כשר.
וכמובן שאין לנו צורך להזדקק לדברי הרוח מול דברי האר"י ז"ל.
זה ספק איסור, בגלל שהדיבוק אמר שאסור לשיר את שיריו, והמהרח"ו הרי הסתפק אם לקבל את דברי הדיבוק, ויש לדון היכן אמר האר"י ששיריו חשובים בשמים כי לידוע לי אם יש שמועות סותרות בשם האר"י אנו סומכים על הרח"ו תלמידו, ושמא הסיפור עם הדיבוק היה אחרי פטירת האר"י (ייתכן מאוד, כי אם כן למה רח"ו הסתפק שהיה שואל את רבו) שאז כבר השתנה היחס בשמים אל שיריו.
אתה יותר מדי מפלפל בדברי הרוח. וכבר יצאתי ידי חובת הנאמר במשלי כו, ה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים