- לבוש ירושלמי.jpg (175.97 KiB) נצפה 7082 פעמים
עובדיה חן כתב:האם נכון הדבר שלבוש זה לבשו בארץ מאחר ולפני שנים הספרדים שלטו בירושלים וכדי שיקבלו אותם היו צריך לשנות את הלבוש והשפה האם יש מקור לזה?
דודי צח כתב:בלשונו של ר"א ראטה מופיע הקאפטן בשבת וכו'
אבל בחול אין שם תקנת קאפטען אלא חלאט
יוצא אפוא שכל הצ'אלמרים שומרים את תקנותיו מבלי להתכוין.
מעניין אם כן מי הכניס את התקנה שמחריגה את חסידי תו"א - ללבוש קפטן אפור בימות החול ללא כפתורים, וכנגד התקנה דלעיל
אבא יודן כתב:דודי צח כתב:בלשונו של ר"א ראטה מופיע הקאפטן בשבת וכו'
אבל בחול אין שם תקנת קאפטען אלא חלאט
יוצא אפוא שכל הצ'אלמרים שומרים את תקנותיו מבלי להתכוין.
מעניין אם כן מי הכניס את התקנה שמחריגה את חסידי תו"א - ללבוש קפטן אפור בימות החול ללא כפתורים, וכנגד התקנה דלעיל
אין גורעים אבל מוסיפים.
פלגינן כתב:
צורב מתחיל כתב:פלגינן כתב:
כשהגר"ח זוננפלד הגיע לארץ כבר הי' בכניסה לגבעת שאול את בית היתומים דיסקין?
משוש דורים כתב:הגרי"ח זוננפלד הגיע לארץ לפני מהרי"ל דיסקין. והכותב החילוני גיבב שטויות כהרגלם.
לייטנר כתב:צורב מתחיל כתב:פלגינן כתב:
כשהגר"ח זוננפלד הגיע לארץ כבר הי' בכניסה לגבעת שאול את בית היתומים דיסקין?
שאלתך במקום.
אכן, בית היתומים דיסקין בגבעת שאול נבנה בשנת התרפ"ז.
פלגינן כתב:משוש דורים כתב:הגרי"ח זוננפלד הגיע לארץ לפני מהרי"ל דיסקין. והכותב החילוני גיבב שטויות כהרגלם.
לא אבוא להליץ על אותו כותב שאכן רגיל בשטויות, אך את הסיפור הזה הוא שמע, מן הסתם, לא מהשכנים בתל-אביב, כי אם מהחברים ממאה שערים...
דודי צח כתב:בלשונו של ר"א ראטה מופיע הקאפטן בשבת וכו'
אבל בחול אין שם תקנת קאפטען אלא חלאט
יוצא אפוא שכל הצ'אלמרים שומרים את תקנותיו מבלי להתכוין.
מעניין אם כן מי הכניס את התקנה שמחריגה את חסידי תו"א - ללבוש קפטן אפור בימות החול ללא כפתורים, וכנגד התקנה דלעיל
פלגינן כתב:משוש דורים כתב:הגרי"ח זוננפלד הגיע לארץ לפני מהרי"ל דיסקין. והכותב החילוני גיבב שטויות כהרגלם.
לא אבוא להליץ על אותו כותב שאכן רגיל בשטויות, אך את הסיפור הזה הוא שמע, מן הסתם, לא מהשכנים בתל-אביב, כי אם מהחברים ממאה שערים...
דודי צח כתב:בלשונו של ר"א ראטה מופיע הקאפטן בשבת וכו'
אבל בחול אין שם תקנת קאפטען אלא חלאט
יוצא אפוא שכל הצ'אלמרים שומרים את תקנותיו מבלי להתכוין.
מעניין אם כן מי הכניס את התקנה שמחריגה את חסידי תו"א - ללבוש קפטן אפור בימות החול ללא כפתורים, וכנגד התקנה דלעיל
מכון חכמי ספרד כתב:דודי צח כתב:בלשונו של ר"א ראטה מופיע הקאפטן בשבת וכו'
אבל בחול אין שם תקנת קאפטען אלא חלאט
יוצא אפוא שכל הצ'אלמרים שומרים את תקנותיו מבלי להתכוין.
מעניין אם כן מי הכניס את התקנה שמחריגה את חסידי תו"א - ללבוש קפטן אפור בימות החול ללא כפתורים, וכנגד התקנה דלעיל
אכן בחצרו של הבן, רבי אברהם חיים זצ"ל, לא הלכו עם פסים בחול אלא רק בשבת ובתפילות שחרית דחול.
והטעם, כדכתבת.
(ואולי גם להיבדל מהחצר של רא"י).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 343 אורחים