הודעהעל ידי הרואה » ג' יוני 27, 2017 9:33 pm
זה תלוי בכמה שאלות אחרות, ובלי שיגיעו פה להסכמה על רובם לא שייך להתחיל לדון בנושא כל כך מורכב.
א. האם יהדות זה עם או דת
ב. מה הרמה המינימלית הנדרשת כדי לכשר בעיני ה', או אם שייך רמה מינימלית
ג. מדוע מחובתנו לדאוג לאחרים ברוחניות, הרי לכאורה לכל אחד יש את הנסיון שלו וזה שאעזור לשני לבחור בטוב, לא אקרב אותו אל בחירה טובה בכלום, ואם כן מה עשיתי
ד. האם אף על פי שחטא ישראל הוא, או אפי' ריקנים וכו', זה יחס שרק לקב"ה מותר להסתכל כך, או גם לנו
ה. האם חילונים של היום הם רשעים, או על דרך תינוקות שנשבו
ו. האם ההלכה היא חוקה משפטית, או רצון רעיוני (קשה להגדיר במילים, קרוב למח' בין חזו"א לבריסק), ואם כן תלוי בינדונים הקודמים
ז. האם הקמת המדינה היא לכתחילה
ח. בגדרי הלעיטהו לרשע וימות
ט. האם עבודת ה' היא רק בין האדם לבוראו (וכך לעבוד גם בבין אדם לחבירו ולעצמו), או שעבודת ה' היא לתקן עולם
י. האם עבודת ה' היא לעשות מה שכתוב, או לחיות את התורה
יא. האם כפיה דתית תגרום לשמירה על הדת, או שזה לוחץ קפיץ
יב. האם יש סדרי עולם מתוקנים שאנחנו צריכים לדאוג להם (למשל האם יש טעם לעיריה להקפיד שהרחובות יהיו נקיים, או שהעיריה צריכה רק לדאוג שלא יהיה חילול שבת וכו')
יג. האם אנו כיום בדור שבו השפה כוללת גם כפייה או שכיום מדבר לאנשים רק חיבור אישי
יד. האם יש משמעות לפרהסיא של עם ישראל בשבת, או שזה הלכה שכל אחד צריך לקיים
טו. האם הלכתית הצלת נפשות זה גם ברוחניות
וכו' וכו'