איש_ספר כתב: כל זמן שלא תשבר תקרת הזכוכית של נישואין בין עדתיים, גורלן של כך וכך בנות, לרווקות נצח, אינו מוטל בספק. רח"ל![/b]
איש_ספר כתב:להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
עובדיה חן כתב:רעיון מצויין,
והיה מאגרים ויש מאגרים כאלו כמו בונה עולם ועוד העניין הוא איך אתה יוצר מצב שזה לא יהיה כמו סחר סוסים, או כמו מאגר דירות ,אנשים ובעיקר במגזר החרדי יש להם רגישות גדולה מאוד כמו שלא ידעו בן\בת כמה הבן שלי המבוגר\.המבוגרת וכל ילד יפתח וידע את כל הצרות של השכן שלו,יש כאן עניין של צנעת הפרט. אבל אם עושים את זה בדרך טובה ומכובדת חושבני שזה יכול לקדם את הנושא הכאוב הזה.
א' זעירא כתב:עובדיה חן כתב:רעיון מצויין,
והיה מאגרים ויש מאגרים כאלו כמו בונה עולם ועוד העניין הוא איך אתה יוצר מצב שזה לא יהיה כמו סחר סוסים, או כמו מאגר דירות ,אנשים ובעיקר במגזר החרדי יש להם רגישות גדולה מאוד כמו שלא ידעו בן\בת כמה הבן שלי המבוגר\.המבוגרת וכל ילד יפתח וידע את כל הצרות של השכן שלו,יש כאן עניין של צנעת הפרט. אבל אם עושים את זה בדרך טובה ומכובדת חושבני שזה יכול לקדם את הנושא הכאוב הזה.
"כמו מאגר דירות"! דווקא רעיון מבריק!
כיום יש משרדי תיווך העובדים בשיטה כזו ושולחים רשימת מאגרי דירות רק למי שמשלם עליהם, כמו "ישא ברכה" ו"דירומט"...
עובדיה חן כתב:
2. בעניין תקרת הזכוכית, לצערנו זה בארץ תקרת בטון צריך טרקטור אימתני שיחורר את החומות והשטות הזאת שא"א להינשא לא לעדה או לחוג ,מעניין שבאמריקא ובאירופה התקרה נשברה מזמן,לשם דוגמא הביא את הרב שכטר ראש ישיבת רבינו חיים ברלין יש לו שני חתנים ספרדים,כמו"כ בנו של רבי מלכיאל קוטלר ר"י לייקווד נשא אשה ספרדיה.
איש_ספר כתב:רעיון מבורך ונצרך מאד מאד.
כמובן שהצלחתו תלויה אך ורק בראשי הישיבות.
אם הם יראו אותו כמועיל הם יוכלו לגבות מתלמידיהם את האינפורמציה המבוקשת ולהעבירה אל גורם מרכזי אחד.
[/b]
קראקובער כתב:איש_ספר כתב:להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
השבטיות זה חלק מרכזי בחרדיות לטוב ולמוטב, (גם חסיד ויזניץ לא ישתדך עם חסיד ברסלב) עובדא אצל הציבור המודרניים זה יותר נפוץ, אתה מוכן לוותר על חרדיות?!
(בהנחה שכתבת את הפתרון ברצינות)
שערי חכמה כתב:קראקובער כתב:איש_ספר כתב:להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
השבטיות זה חלק מרכזי בחרדיות לטוב ולמוטב, (גם חסיד ויזניץ לא ישתדך עם חסיד ברסלב) עובדא אצל הציבור המודרניים זה יותר נפוץ, אתה מוכן לוותר על חרדיות?!
(בהנחה שכתבת את הפתרון ברצינות)
אבוי לה לחרדיות אם אלו מאפייניה, עד שאתה תמה אם זה רציני. צריך להיות בבחינת תוכו אכל קליפתו זרק.
יש לי ידיד חסיד גור רווק בן 24 לערך, שמיואש מלמצוא שידוך. זה נראה לך מצב אידיאלי ?
אגב, מעניין שרבותינו קבעו יו"ט בט"ו באב כיון שהותרו השבטים להנשא זה לזה, ולא חשו לשבטיות והחרדיות...
חוקר ודורש כתב:השתא דאייתינא להכא,אני מעלה נושא .יש מחסור גדול בשדכנים ,והסיבה היא כי עבודה זו לא מתגמלת ולפיכך שדכן שמעוניין להתפרנס מתמקד רק בשידוכים קלים שזה 70 אחוז מכלל הציבור אבל השאר מזניח,לפיכך אני אומר הצעה כזאת: לשנות את שיטת התשלום,או לפי שעת עבודה,או לפי הצעה כל פגישה יש לשלם עמלה של 50 או 100 ש"ח כך נוכל להגביר את המוטיבציה לעסוק בזה.
שערי חכמה כתב:קראקובער כתב:איש_ספר כתב:להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
השבטיות זה חלק מרכזי בחרדיות לטוב ולמוטב, (גם חסיד ויזניץ לא ישתדך עם חסיד ברסלב) עובדא אצל הציבור המודרניים זה יותר נפוץ, אתה מוכן לוותר על חרדיות?!
(בהנחה שכתבת את הפתרון ברצינות)
אבוי לה לחרדיות אם אלו מאפייניה, עד שאתה תמה אם זה רציני. צריך להיות בבחינת תוכו אכל קליפתו זרק.
יש לי ידיד חסיד גור רווק בן 24 לערך, שמיואש מלמצוא שידוך. זה נראה לך מצב אידיאלי ?
אגב, מעניין שרבותינו קבעו יו"ט בט"ו באב כיון שהותרו השבטים להנשא זה לזה, ולא חשו לשבטיות והחרדיות...
שערי חכמה כתב:יש לי ידיד חסיד גור רווק בן 24 לערך, שמיואש מלמצוא שידוך. זה נראה לך מצב אידיאלי?
איש_ספר כתב:משא"כ אם יחנכו את הבנים, להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
לפני שנרוץ להתכסות בשמיכת שמירת המסורת, בא נתחיל עם העובדה הפשוטה: כולנו מכירים משפחות בני תורה "ספרדיים", שהתרבות המקורית שלהם כמעט נמחתה, והם מה שמכונה "ליטאים" לכל דבריהם. ואעפ"כ לא יעלה על הדעת.
שש ושמח כתב:איש_ספר כתב:משא"כ אם יחנכו את הבנים, להסיר מהם את חרפת הגזענות החשוכה של נישואים בין עדתיים, חינוך הוא הוא פתח לשינוי.
לפני שנרוץ להתכסות בשמיכת שמירת המסורת, בא נתחיל עם העובדה הפשוטה: כולנו מכירים משפחות בני תורה "ספרדיים", שהתרבות המקורית שלהם כמעט נמחתה, והם מה שמכונה "ליטאים" לכל דבריהם. ואעפ"כ לא יעלה על הדעת.
אין כאן שום גזענות חשוכה אלא קיום מה שאמרו חז"ל שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה בעיניו. המציאות בשטח היא שיש שוני בטבע ובאופי בין יוצאי אירופה לבני עדות המזרח, ובד"כ שוני במנטליות הוא חסרון לשידוך. וגם אם יש אדם פרטי שאינו דומה במנטליות שלו לשאר בני עדתו, הוא עלול להתפס ככזה, ולא משנה מה המציאות אלא כיצד היא נתפסת. לכן המציאות היא שבנישואין בין עדתיים מצוי שבשלב מסויים תתגנה בעיניו [או יתגנה בעיניה], וגם אם הוא חשש רחוק ראוי לחשוש לזה. [ואפי' צבע העור הוא חסרון כלפי מי שלא הורגל בו. אדם תופס יופי לפי הממוצע בסביבתו].
[וחוץ מזה, לפני שנחנך את הבנים נחנך את עצמנו. כשלילדים שיוולדו משידוך כזה יהיו סיכויים שווים בקבלה למוסדות וכדו' יהיה אפשר להתחיל לדון אם יש טענה על מי שאינו עושה זאת, בינתיים זה לא המצב. וג"ז לא לגמרי בלתי מוצדק].
ואם היה בזה הפסד לספרדים עוד היה מקום לדון בזה, אבל אינני רואה ההפסד הגדול מזה.
שש ושמח כתב:אין כאן שום גזענות חשוכה אלא קיום מה שאמרו חז"ל שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה בעיניו. המציאות בשטח היא שיש שוני בטבע ובאופי בין יוצאי אירופה לבני עדות המזרח, ובד"כ שוני במנטליות הוא חסרון לשידוך. וגם אם יש אדם פרטי שאינו דומה במנטליות שלו לשאר בני עדתו, הוא עלול להתפס ככזה, ולא משנה מה המציאות אלא כיצד היא נתפסת. לכן המציאות היא שבנישואין בין עדתיים מצוי שבשלב מסויים תתגנה בעיניו [או יתגנה בעיניה], וגם אם הוא חשש רחוק ראוי לחשוש לזה. [ואפי' צבע העור הוא חסרון כלפי מי שלא הורגל בו. אדם תופס יופי לפי הממוצע בסביבתו].
[וחוץ מזה, לפני שנחנך את הבנים נחנך את עצמנו. כשלילדים שיוולדו משידוך כזה יהיו סיכויים שווים בקבלה למוסדות וכדו' יהיה אפשר להתחיל לדון אם יש טענה על מי שאינו עושה זאת, בינתיים זה לא המצב. וג"ז לא לגמרי בלתי מוצדק].
ואם היה בזה הפסד לספרדים עוד היה מקום לדון בזה, אבל אינני רואה ההפסד הגדול מזה.
יוס'ל כתב:לגבי שידוכים עם בע''ת יש התייחסות מסטייפלער זי''ע שעדיף שינשאו בתוך עצמם.
יוס'ל כתב:לגבי שידוכים עם בע''ת יש התייחסות מסטייפלער זי''ע שעדיף שינשאו בתוך עצמם.
לגבי בן עדה אחרת מעשה רב ש'לא ראינו ולא שמענו' אחד מגדולי הדור / ראשי הישיבות / רבנים / אדמורי''ם בני אשכנז, שלקח אשה לבנו או איש לבתו מבני ובנות עדות המזרח ואף לא לחצאין. כמ''כ לא ראינו ולא שמענו אחד מהראשלצי''ם / ראשי הישיבות / חכמים / בני ספרד שלקח אשה לבנו או איש לבתו מבני ובנות אשכנז. (ואם מצאנו כמה יחידים כמו בצרפת אינו יכול ללמד על הכלל.)
גם אין רווח בנישואין בין עדתיות, זה לא יוסיף מלאי לאף צד, ואם חסרים בחורים / בחורות לא יעזור לנייד אותם מעדה לעדה.
לייטנר כתב:יוס'ל כתב:לגבי שידוכים עם בע''ת יש התייחסות מסטייפלער זי''ע שעדיף שינשאו בתוך עצמם.
מזל שמשה ויהושע חיו לפניו.
הרואה כתב:שש ושמח כתב:אין כאן שום גזענות חשוכה אלא קיום מה שאמרו חז"ל שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה בעיניו. המציאות בשטח היא שיש שוני בטבע ובאופי בין יוצאי אירופה לבני עדות המזרח, ובד"כ שוני במנטליות הוא חסרון לשידוך. וגם אם יש אדם פרטי שאינו דומה במנטליות שלו לשאר בני עדתו, הוא עלול להתפס ככזה, ולא משנה מה המציאות אלא כיצד היא נתפסת. לכן המציאות היא שבנישואין בין עדתיים מצוי שבשלב מסויים תתגנה בעיניו [או יתגנה בעיניה], וגם אם הוא חשש רחוק ראוי לחשוש לזה. [ואפי' צבע העור הוא חסרון כלפי מי שלא הורגל בו. אדם תופס יופי לפי הממוצע בסביבתו].
[וחוץ מזה, לפני שנחנך את הבנים נחנך את עצמנו. כשלילדים שיוולדו משידוך כזה יהיו סיכויים שווים בקבלה למוסדות וכדו' יהיה אפשר להתחיל לדון אם יש טענה על מי שאינו עושה זאת, בינתיים זה לא המצב. וג"ז לא לגמרי בלתי מוצדק].
ואם היה בזה הפסד לספרדים עוד היה מקום לדון בזה, אבל אינני רואה ההפסד הגדול מזה.
כאצבע בקירא ליישב המנהג האנטישמי.
יוס'ל כתב:לייטנר כתב:יוס'ל כתב:לגבי שידוכים עם בע''ת יש התייחסות מסטייפלער זי''ע שעדיף שינשאו בתוך עצמם.
מזל שמשה ויהושע חיו לפניו.
החשש בבע''ת הוא מבני נדה שנא' עליהן שהן עזין, מה שאין כן בגיורת.
הרואה כתב:שיתחילו סוף סוף לישא שתי נשים והכל יבוא על מקומו בשלום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים