קו ירוק כתב:מי שמתיר לשוטר לחלל שבת שמא יווצר מצב של פיקוח נפש, הינו מגלה פנים בתורה, וחסר יראת שמים.
עמקן כתב:אין לנו כיחידים דרך להשפיע על החלטות כאלו. אבל צ"ע איך אפשר ללכת למרון בלילה, כשזה הגורם חילול שבת. וגם אם המנעת איזה יחיד לא ישנה דבר, הרי הוא חלק מהציבור בזה. וכמה אנשים מקפידים שלא להחזיק עסקים מחללי שבת גם באופן שהוא אינו גורם להם לחלל שבת כלל, ואילו כאן כשהוא הולך למירון בלילה הוא חלק של הגורם לחילול שבת.
יתכן שאותם השיקולים שייכים להליכה לכותל בשבועות.
קו ירוק כתב:חשבתי ללמד זכות על הנוסעים למירון, שמבחינתם 'הלעיטוהו לרשע וימות', ולא מענין אותם השוטרים, כי אין חשש פיקוח נפש, מלבד מה שהם מפריעים לבאים לשם.
ועדיין יש לחשוש לחילולי שבת של חברות ההסעה.
ברים כתב: ובשאלה זו מי שבסמכותו להכריע הם דווקא אנשי החוק האמונים ע"כ, לא יושבי ביהמ" ד.
עמקן כתב:מאחר שרב המשטרה, שהוא חסיד בעלז ועכ"פ נדמה כחרדי,
ישנו כתב:ברים כתב: ובשאלה זו מי שבסמכותו להכריע הם דווקא אנשי החוק האמונים ע"כ, לא יושבי ביהמ" ד.
לא נכון, אנשי החוק יכולים להגדיר את רמת החשש, אבל לקבוע אם חשש כזה מצדיק חילול שבת בוודאי שקובעים יושבי ביהמ"ד.
רבותיי כתב:העמקן טעה בין אנשיל פרידמן, שהוא רב המשטרה מחוז צפון - לבין רב המשטרה הארצית ברכיהו, שהוא זה שהתיר את חילולי השבת.
רב המחוז הצפוני של המשטרה, הרב אנשיל פרידמן, התייחס הבוקר לנושא חילולי השבת במירון, והבאתם של מאות שוטרים למירון תוך כדי שבת.
בראיון עם נועם זיגמן ברדיו קול ברמה, אמר הרב פרידמן כי אם רוצים לשמור על כבוד השבת נחליט ונוכיח שלא מגיעים לפני השעות המוקדמות של יום ראשון ולא מיד בצאת שבת כפי שקורה עד היום, עד אז משטרת ישראל תיהיה חייבת להביא שוטרים תוך כדי שבת לדאבוני ולכאבי הרב.
"אני 28 שנה במשטרה אני כל לג' בעומר בשבתות, אני עושה את השבתות שם בכדי שיהיה כמה שפחות חילול שבת", אמר הרב פרידמן. הוא הוסיף: "אולי הציבור יכעס עליי אבל יש לי טענה על הציבור החרדי. אני רוצה לומר שיש במירון מי שמחלל שבת. "כן שקיעה או לא שקיעה הציבור גם בזה מזלזל. אפשר לראות שרבע שעה אחרי השקיעה נוסעים אנשים חרדים כדי תפוס מקומות, ומשטרת ישראל צריכה להיות שם כדי לשמור על חיי אדם".
הוא הוסיף כי כל מי שיש לו השפעה על היהדות החרדית עליו לבוא ולקבע הלכתית להחליט שלא באים בשעות הראשונות שלאחר צאת השבת. "למשטרה ישראל אין שום אינטרס ורצון לחלל שבת. גם השוטרים רוצים ומעדיפים להיות בבית".
ישנו כתב:ברים כתב: ובשאלה זו מי שבסמכותו להכריע הם דווקא אנשי החוק האמונים ע"כ, לא יושבי ביהמ" ד.
לא נכון, אנשי החוק יכולים להגדיר את רמת החשש, אבל לקבוע אם חשש כזה מצדיק חילול שבת בוודאי שקובעים יושבי ביהמ"ד.
קו ירוק כתב:'רב מטעם'
קו ירוק כתב:מי שמתיר לשוטר לחלל שבת שמא יווצר מצב של פיקוח נפש, הינו מגלה פנים בתורה, וחסר יראת שמים. שבת הוא דקיל בעינייהו, ולא פיקוח נפש הוא דחמיר עלייהו.
ברים כתב: (מש''כ שא''צ להיות שם מער''ש איני מבין מה''ת)
הוגה ומעיין כתב:ממה ששמעתי מהמעורים בנושא -
גם אם תצא הוראה לדחות את ההדלקות לבוקר,
א. רבים באים בלי קשר להדלקות והמשטרה צריכה לאבטח גם אותם.
ב. יהיו שידליקו בלי קשר להוראה.
שומע ומשמיע כתב:ברים כתב: (מש''כ שא''צ להיות שם מער''ש איני מבין מה''ת)
קראת הכל?
שומע ומשמיע כתב:הוגה ומעיין כתב:ממה ששמעתי מהמעורים בנושא -
גם אם תצא הוראה לדחות את ההדלקות לבוקר,
א. רבים באים בלי קשר להדלקות והמשטרה צריכה לאבטח גם אותם.
ב. יהיו שידליקו בלי קשר להוראה.
אז אולי לסגור את המתחם עד לפנות בוקר?
עמקן כתב:למעשה כנראה כוונת הרב הכהן היה ...
ברים כתב:פתאום ''אנשי ההלכה'' שוכחים שיש הלכה ועובדים עם הרגשות.
אם עפ''י הלכה אסור לנסוע, אין כלל דיון.
אם עפ''י דין מותר לנסוע וא''צ להתחשב במעשי המשטרה, או שלחלופין מותר למשטרה לחלל שבת משופ פיקו''נ, אין כאן שום בית מחוש, כשם שא''צ להמנע מלעלות לספינה ביום ג', וכמו כמה דינים שהתירו חז''ל לצורך מצוה ולא עושים את החשבונות הללו.
חוקרנוביץ כתב:ברים כתב:פתאום ''אנשי ההלכה'' שוכחים שיש הלכה ועובדים עם הרגשות.
אם עפ''י הלכה אסור לנסוע, אין כלל דיון.
אם עפ''י דין מותר לנסוע וא''צ להתחשב במעשי המשטרה, או שלחלופין מותר למשטרה לחלל שבת משופ פיקו''נ, אין כאן שום בית מחוש, כשם שא''צ להמנע מלעלות לספינה ביום ג', וכמו כמה דינים שהתירו חז''ל לצורך מצוה ולא עושים את החשבונות הללו.
האם אין איסור לעלות על אוטובוס שנסע והכינו אותו בשבת זה מעשה שבת שאסור להנות ממנו.
חוקרנוביץ כתב:ברים כתב:פתאום ''אנשי ההלכה'' שוכחים שיש הלכה ועובדים עם הרגשות.
אם עפ''י הלכה אסור לנסוע, אין כלל דיון.
אם עפ''י דין מותר לנסוע וא''צ להתחשב במעשי המשטרה, או שלחלופין מותר למשטרה לחלל שבת משופ פיקו''נ, אין כאן שום בית מחוש, כשם שא''צ להמנע מלעלות לספינה ביום ג', וכמו כמה דינים שהתירו חז''ל לצורך מצוה ולא עושים את החשבונות הללו.
האם אין איסור לעלות על אוטובוס שנסע והכינו אותו בשבת זה מעשה שבת שאסור להנות ממנו.
שש ושמח כתב:לכאו' הנידון כאן זהה ממש לנידון השימוש בחשמל הנעשה בחילול שבת. וצ"ב למה כאן כל אחד מרגיש את הגנות שבדבר ובחשמל בשבת לא.
ברים כתב:פתאום ''אנשי ההלכה'' שוכחים שיש הלכה ועובדים עם הרגשות.
אם עפ''י הלכה אסור לנסוע, אין כלל דיון.
אם עפ''י דין מותר לנסוע וא''צ להתחשב במעשי המשטרה, או שלחלופין מותר למשטרה לחלל שבת משופ פיקו''נ, אין כאן שום בית מחוש, כשם שא''צ להמנע מלעלות לספינה ביום ג', וכמו כמה דינים שהתירו חז''ל לצורך מצוה ולא עושים את החשבונות הללו.
ברים כתב:פתאום ''אנשי ההלכה'' שוכחים שיש הלכה ועובדים עם הרגשות.
אם עפ''י דין מותר לנסוע וא''צ להתחשב במעשי המשטרה, או שלחלופין מותר למשטרה לחלל שבת משום פיקו''נ, אין כאן שום בית מחוש, כשם שא''צ להמנע מלעלות לספינה ביום ג', וכמו כמה דינים שהתירו חז''ל לצורך מצוה ולא עושים את החשבונות הללו.
ברים כתב:ממש לא חכמה לקפוץ כשמדובר במשהו שאצל הזולת הוא בדרגת חשיבות גבוהה ולהטיף לו מוסר, בשעה שבחיי היום יום של האדם הפרטי מסתמכים על מה שמותר הלכתית
ברים כתב:ההילולא במירון מיועד להרבות קדושה, הנושא של חילול שבת שנעשה למורת רוחינו הוא בהחלט נושא רב משקל, לא יותר מחילולי שבת הכרחיים שנגרמו בעטיין של הפגנות למען היהדות בהוראתם הישירה של מרן הגרי''ז וגאב''ד טשיבין זיע''א. כיון שפסקו פסקו ואין להרהר.
גם כאן, השאלה היא היא הלכתית, ואם הפוסקים יאמרו מותר [אינני יודע אם זה כך] לא יכול לבוא מי שאין לו רגש לדבר, ובסתר לבו היה שמח אם מתבטל כל שנה, ולזעוק ככרוכיא ''היכן הרגש''? מה רוצה הרבש''ע? האם הוא שמח? שאלות אלו אינם לגיטימיות אצל אותו ציבור שזועק אותן עתה. הרבש''ע רוצה מה שההלכה אומרת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים