מחולת המחנים כתב:בעיה קשה הרבה יותר היא לערוך חופות וקידושין לכאלו, אשר ספק קרוב לודאי שלא ישמרו על טהרת המשפחה ושאר איסורי ביאה.
ובודאי שענין זה נתון להכרעת גדולי התורה שיורו ויפסקו עפ"י דעתם הרחבה.
איש רגיל כתב:כולם העירו על זה, וכולם יודעים לספר בסודי סודות על הפתרון ה'גאוני' של מסדרי הקידושים לכך. אבל לא נראה לי שאכן יש מסדר קידושין אחד נוהג כך.
(אולי עכשיו כשאסור להם לגבת תשלום, יהיה להם חשק לעשות את זה).
הרועה כתב:אולי אפשר להשוות את הנידון לשאלת אמירת קדיש ע"י חילוני, עליה כתב השבוע נינו של הרב הענקין.
http://musaf-shabbat.com/2014/11/07/%D7 ... %99%D7%9F/
שרוליק כתב:איש רגיל כתב:כולם העירו על זה, וכולם יודעים לספר בסודי סודות על הפתרון ה'גאוני' של מסדרי הקידושים לכך. אבל לא נראה לי שאכן יש מסדר קידושין אחד נוהג כך.
(אולי עכשיו כשאסור להם לגבת תשלום, יהיה להם חשק לעשות את זה).
מה הפתרון הגאוני?
בברכה המשולשת כתב:שרוליק כתב:איש רגיל כתב:כולם העירו על זה, וכולם יודעים לספר בסודי סודות על הפתרון ה'גאוני' של מסדרי הקידושים לכך. אבל לא נראה לי שאכן יש מסדר קידושין אחד נוהג כך.
(אולי עכשיו כשאסור להם לגבת תשלום, יהיה להם חשק לעשות את זה).
מה הפתרון הגאוני?
א. לייחד עדים פסולים (ואני אישית מכיר מסד"ק אחד שאמר לי שהוא נוהג כך על-פי רבו זצ"ל, אם כי מאוד תמהתי עליו).
ב. שמעתי מכמה ת"ח חשובים שזה גזל גמור בין אם מקבל כסף מהזוג ובין אם מהמסגרת הרבנית ששלחה אותו, שכן הוא מקבל כסף לערוך קידושין כדת וכדין.
ג. בנוסף, בודאי יש כאן גניבת דעת ועוד בעיות (כפי שרמז הרב אוצה"ח שליט"א בשם אבין הגאון זצ"ל)
תוכן כתב:הקטע החשוב ביותר מכל המאמר הוא המבחן שהוא עושה, אם אפשר לזהות את ההבדל בין כתבי הרב קוק לבין גיבובי מילים אקראיים הלקוחים מכתביו.
תוכן כתב:אני חייב להודות, שהרבה פעמים כשאני קורא את כתבי הר' קוק, אני מתקשה בהבנת הדברים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים