הה"ד אם תכתוש וגו'יין המשמח כתב:וכידוע שלאחר מכן חסידים המשיכו לשאול שאלות בענינים גשמיים, והוא המשיך לענות.
ומזה הביאו החסידים ראיה כי הוא נביא...
סופר כאן על אנשים שהמרו את פי רבם ועוד החציפו לעשות כן בפניו.יין המשמח כתב:2. חשבונות, אתה לא צריך להיות הכסיל מרים קלון וכו' וד"ל ואכ"מ ברבים...
מה הביזיון הגדול, ולמה אתה חושב שזה כזה פשע נוראי, הלא גמרא ערוכה היא במס' בבא בתרא (דף י"ב ע"א) אמר רבי אבדימי דמן חיפה מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים אטו חכם לאו נביא הוא הכי קאמר אף על פי שניטלה מן הנביאים מן החכמים לא ניטלה אמר אמימר וחכם עדיף מנביא שנאמר (תהלים צ') ונביא לבב חכמה מי נתלה במי הוי אומר קטן נתלה בגדול.חשבונות רבים כתב:הוסיפו לבזותו בזיון שאין גדול ממנו ואמרו שניתנה לו נבואה אחר שחרב בהמ"ק עפרא לפומייהו!
מוטב לי שתכנני כסיל ולא אשתוק על כזה פשע נוראי!!!
ברור מלשון הבעל התניא שהובא בתחילת האשכול שהוא סובר שדברי הגמרא שם אמורים רק בד"ת ולא בענייני העולם וכמו שמבואר מהדוגמא שנותנת הגמרא שם. משא"כ באחרים המוזכרים שם ואינני רוצה אפילו להזכירם בהקשר הזה, שניתנה להם נבואה בענייני העולם.היימישער כתב:מה הביזיון הגדול, ולמה אתה חושב שזה כזה פשע נוראי, הלא גמרא ערוכה היא במס' בבא בתרא (דף י"ב ע"א) אמר רבי אבדימי דמן חיפה מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים אטו חכם לאו נביא הוא הכי קאמר אף על פי שניטלה מן הנביאים מן החכמים לא ניטלה אמר אמימר וחכם עדיף מנביא שנאמר (תהלים צ') ונביא לבב חכמה מי נתלה במי הוי אומר קטן נתלה בגדול.חשבונות רבים כתב:הוסיפו לבזותו בזיון שאין גדול ממנו ואמרו שניתנה לו נבואה אחר שחרב בהמ"ק עפרא לפומייהו!
מוטב לי שתכנני כסיל ולא אשתוק על כזה פשע נוראי!!!
חשבונות רבים כתב:סופר כאן על אנשים שהמרו את פי רבם ועוד החציפו לעשות כן בפניו.יין המשמח כתב:2. חשבונות, אתה לא צריך להיות הכסיל מרים קלון וכו' וד"ל ואכ"מ ברבים...
כשאדמו"ר הזקן בענוותו וצדקתו לא מיחה בהם כמאמר חז"ל גדולה ענוה שלא לשמה מתוכחה לשמה וכ"ש הכא שהענוה לשמה עוד הוסיפו לבזותו בזיון שאין גדול ממנו ואמרו שניתנה לו נבואה אחר שחרב בהמ"ק עפרא לפומייהו!
מוטב לי שתכנני כסיל ולא אשתוק על כזה פשע נוראי!!!
אם לא היית כותב את המשפט הזה לא הייתי מגיב. כן. אכפת לי כבודו של הבעל התניא!יין המשמח כתב:נראה שממש אכפת לך על כבודו של בעל התניא
ברור שענה. וכי צדיק וחסיד כמוהו ישיב ריקם פני יהודי שמבקש עצה?יין המשמח כתב:א. הוא (לא רק שלא מיחה בהם, אלא שהוא) גם ענה להם עצות בענינים גשמיים....
יין המשמח כתב:דבר ראשון הוככחתי שאינך מתכוון לכבודו היא מכך שאתה מתעלם מכך שמי שהביא את ההוכחה הזו הוא הרבי מליובאוויטש, שאמר בפירוש שזוהי הוכחה.
ולשיטתך, באם הוא אומר שעצות אלו הן ענין של נבואה והוא איננו כזה, עליו לומר כי הוא איננו נביא, ומנין לו העזות לענות על שאלות הממוענות לנביאים? אתמהה....
אני מאמין בדבר אחד מדברי הבעל התניא יותר מאלף סיפורים שיספרו לי.אדג כתב:כבר כתבתי שזהו ממש חי את המכחיש את החי לומר שכל מה שענו גדולי הדורות (בעיקר מתלמידי הבעש"ט אך לא רק) לשאלות בענינים גשמיים היה רק מכוח חכמתם.
מי לא שמע על מעשים בהם אמרו צדיקים עתידות שהם נגד השכל וההגיון ממש ונאמנו דבריהם?
חשבונות רבים כתב:כשאדמו"ר הזקן בענוותו וצדקתו לא מיחה בהם כמאמר חז"ל גדולה ענוה שלא לשמה מתוכחה לשמה וכ"ש הכא שהענוה לשמה עוד הוסיפו לבזותו בזיון שאין גדול ממנו ואמרו שניתנה לו נבואה אחר שחרב בהמ"ק עפרא לפומייהו!
מוטב לי שתכנני כסיל ולא אשתוק על כזה פשע נוראי!!!
נגיד שהבאת מקור. אז זה מחלוקת.חשבונות רבים כתב:אתה טוען שהרבי מליובאוויטש אמר את זה? קודם כל תביא מקור, ואחר כך זה יהיה מחלוקת הבעל התניא והרבי מליובאוויטש
אדרבה...יין המשמח כתב:ולאחר מכן הנך צריך לילך לקברו ולבקש ממנו מחילה על הוצאת דיבה (שלא היה נביא)...
יין המשמח כתב:ולשיטתך שמואל הנביא שהיה בזמן בעלי התוס' היה נביא שקר רח"ל???
אכן אכן, וכמבו' בארוכה ב'סיפורים וגלגוליהם'יין המשמח כתב:אלא הקפידו לספר בדיוק הכי גדול כידוע ומפורסם.
היום עסקתי בדבריו של הגר"ז וגם אתמול.יין המשמח כתב:ולסיום מר חשבונות, אשאלך שאלה קצת אישית, אתה שכ"כ חרד לכבודו, ואינך רוצה שיאדירו אותו לחינם, האמנם קובע אתה עיתים בתורתו, ללמוד את כל ספר התניא - כולל היכן שהוא לא מדבר על מה שנח לך לצטט, את מאמרי דא"ח הרבים שאמר, ועליהם מסר את נפשו עד שהלשינו עליו בסיבתם כי הוא מורד במלכות, כידוע הסיפור המפורסם של י"ט בכסלו, ואכ"מ.
חשבונות רבים כתב:היום עסקתי בדבריו של הגר"ז וגם אתמול.
בקשר לכל השאר לא מצאתי שום דבר שעונה על מה שכתבתי לך כך שאין לי למה להתייחס.
(את חוסר הדיוק בפרשנות שלך למקורות למיניהם שהבאת אתה יכול למצוא לבד אם רק תנסה לחפש).
יין המשמח כתב:חשבונות רבים כתב:היום עסקתי בדבריו של הגר"ז וגם אתמול.
בקשר לכל השאר לא מצאתי שום דבר שעונה על מה שכתבתי לך כך שאין לי למה להתייחס.
(את חוסר הדיוק בפרשנות שלך למקורות למיניהם שהבאת אתה יכול למצוא לבד אם רק תנסה לחפש).
1. עסקת בספרי הנגלה שלו או החסידות.. וד"ל.
2. תסתכל בPDF שצירפתי לעיל ובמצויין שם בחלק התחתון של הדף.
יין המשמח כתב:אני מקווה שאתה מבין יידיש
אדג כתב:אני לא מבין את הדיון המוזר: האם לא ענו כל תלמידי הבעש"ט שאלות בגשמיות, גם על דברים שלא שייך בהם שכל ודעת ישרה? האם לא ראינו בעינינו (ועדיין רואים!) רוח הקודש אצל צדיקים גם בענינים גשמיים? אין החי מכחיש את החי!
ועל כך בהכרח אחד משני פנים: או שנאמר (ומסתמא כך היא דעת רוב העולם) שיש בזה סיעתא דשמיא, או שמזכך שכלו על-ידי התורה, או כל ביאור אחר. או שנאמר (כמו שכתב בפירוש ובבירור והובא לעיל בעל התניא והשולחן ערוך) שכל העונה תשובות בענינים גשמיים הרי הוא בעל רוח הקודש ו(מעין) נבואה.
והבוחר יבחר.
משוש דורים כתב:וכל המעשיות שמספרים מפני שנתקבצו יחד דרך ספור
עזריאל ברגר כתב:משוש דורים כתב:וכל המעשיות שמספרים מפני שנתקבצו יחד דרך ספור
זה בכלל דבר חשוב, לשים לב שהצדיקים לא עשו ניסים כל רגע, אלא שסיפורי המופתים הם אלו שממלאים את הספרים, ואילו רוב הזמן של הצדיקים היה מלא מסיפורים "פשוטים" שאדם נכנס לצדיק וקיבל ברכה/עצה/הדרכה והכל הסתדר בדרך הטבע בלי משהו מיוחד.
מעיין כתב:עזריאל ברגר כתב:משוש דורים כתב:וכל המעשיות שמספרים מפני שנתקבצו יחד דרך ספור
זה בכלל דבר חשוב, לשים לב שהצדיקים לא עשו ניסים כל רגע, אלא שסיפורי המופתים הם אלו שממלאים את הספרים, ואילו רוב הזמן של הצדיקים היה מלא מסיפורים "פשוטים" שאדם נכנס לצדיק וקיבל ברכה/עצה/הדרכה והכל הסתדר בדרך הטבע בלי משהו מיוחד.
שמעתי צחות מהרה"ק ר' יעק'לע מפשווארסק זצ"ל [אפשר לשמוע אותו בשיעוריו שנקלטו, איני זוכר כרגע היכן]
דגם מצדיקי וגאוני ליטא היו בעלי מופתים, ולא רק מהרביים שבסביבות הונגרי'
ומה שלא שמענו מהם הסיבה פשוטה...
אנשי הונגרי' אם הבטן כאב להם מיד הלכו להרבי והזכירו, והנה אמרו ז"ל רוב חולים לחיים, ונתרפאו, ורבם נהפך לבעל מופת...
אבל אנשי ליטא, עד שלא גסס קרובו לא הלכו להזכיר, והרי רוב גוססין למיתה, והפלא לא אירע... שפתים ישק...
כמובן שאמר זאת בדרך צחות, להוציא את הרעיון מה שמונח בזה ולא להתלוצץ ח"ו מצדיקי אמת וברכתם, מה שהי' הן מתלמידי בעש"ט והן מתלמידי הגר"א בכח תורתם וצדקתם...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים