מזמור לתודה בהושענא רבה
פורסם: ב' יולי 22, 2024 10:23 pm
אשמח לעזרה, בענין שאינני מבין:
יש מנהגים שונים בראשונים ובאחרונים האם בהושע"ר אומרים פסוד"ז של שבת או של חול.
אלא שראיתי דבר מוזר במקורות בודדים - מנהג להימנע ממזמור לתודה, ולא הבנתי את פשרו.
בסדר טרויש סי' י': "להושענא רבה: פסוקי דזמרה של שבת גם מזמור שיר ליום השבת אך לא מזמור לתודה, נשמת, קדיש וברכו בניגון יו"ט".
- מה הסברא להימנע מלומר מזמור לתודה??? הרי משמיטים את מזמור לתודה, לפי שיטות מסויימות, בימים בהם לא ניתן להקריב קרבן תודה, כמו פסח, או חג ושבת, אבל למה לא ניתן להקריבו בהושע"ר?!
אגב, גם בכלבו סי' נב (מהד' תשס"ט עמ' רכג) רואים שהיו שני מנהגים בדבר: "ונהגו לומר ביום הושע"ר כל פסוקי דזמרא כמו בשבת, ויש אומרים אף מזמור לתודה", וראה מנהגים טירנא להושע"ר עמ' קכו: "ונראה לי (!) שגם אומרים מזמור לתודה וכו', כיון שהוא חול".
יש מנהגים שונים בראשונים ובאחרונים האם בהושע"ר אומרים פסוד"ז של שבת או של חול.
אלא שראיתי דבר מוזר במקורות בודדים - מנהג להימנע ממזמור לתודה, ולא הבנתי את פשרו.
בסדר טרויש סי' י': "להושענא רבה: פסוקי דזמרה של שבת גם מזמור שיר ליום השבת אך לא מזמור לתודה, נשמת, קדיש וברכו בניגון יו"ט".
- מה הסברא להימנע מלומר מזמור לתודה??? הרי משמיטים את מזמור לתודה, לפי שיטות מסויימות, בימים בהם לא ניתן להקריב קרבן תודה, כמו פסח, או חג ושבת, אבל למה לא ניתן להקריבו בהושע"ר?!
אגב, גם בכלבו סי' נב (מהד' תשס"ט עמ' רכג) רואים שהיו שני מנהגים בדבר: "ונהגו לומר ביום הושע"ר כל פסוקי דזמרא כמו בשבת, ויש אומרים אף מזמור לתודה", וראה מנהגים טירנא להושע"ר עמ' קכו: "ונראה לי (!) שגם אומרים מזמור לתודה וכו', כיון שהוא חול".