קדושה
פורסם: ג' פברואר 20, 2024 7:47 am
צריך עיון קצת, אמאי נתקן בקדושה דסידרא לומר פסוק וקרא זא"ז ואמר וגו', ופסוק ותישאני רוח וגו', ולא נתקן לומר פסוק ימלוך השם וגו', ובמקומו אומרים את הפסוק השם ימלוך לעולם ועד, וא"כ יאמרו בקדושת התפילה עצמה, ובתורתך כתוב לאמור השם ימלוך לעולם ועד.
ועוד צל"ע אמאי לא אמרינן בקדושת התפילה לעומתם משבחים ואומרים ככתוב ע"י נביאך, או עכ"פ כאמור, ברוך כבוד השם ממקומו, דאם מודיעים לפני קדוש וימלוך היכא כתיבי, למה הפסיד ברוך כבוד וגו', ושמא מפני שאין אומרים את הפסוק בשלימותו, ולומר בשלימותו א"א, דאין המלאכים אומרים ותישאני רוח. ואיני יודע אם הוא טעם מספיק.
ועוד למנהג הפשוט דאומרים בקדושה דסידרא קדוש וברוך בקו"ר, אבל לא ראיתי שעושים כן בפסוק השם ימלוך וגו', וצל"ע מ"ט אין בזה מנהג, דפסוק השם ימלוך וגו' הוא שבח ישראל ששרו אותו על הים, ועוד, דחשיב טפי, שהוא פסוק של תורה.
ועוד צל"ע אמאי לא אמרינן בקדושת התפילה לעומתם משבחים ואומרים ככתוב ע"י נביאך, או עכ"פ כאמור, ברוך כבוד השם ממקומו, דאם מודיעים לפני קדוש וימלוך היכא כתיבי, למה הפסיד ברוך כבוד וגו', ושמא מפני שאין אומרים את הפסוק בשלימותו, ולומר בשלימותו א"א, דאין המלאכים אומרים ותישאני רוח. ואיני יודע אם הוא טעם מספיק.
ועוד למנהג הפשוט דאומרים בקדושה דסידרא קדוש וברוך בקו"ר, אבל לא ראיתי שעושים כן בפסוק השם ימלוך וגו', וצל"ע מ"ט אין בזה מנהג, דפסוק השם ימלוך וגו' הוא שבח ישראל ששרו אותו על הים, ועוד, דחשיב טפי, שהוא פסוק של תורה.