ר' גרונם יקום פורקן כתב:קודם שתתפלא על ס' וז' תתפלא ותשאל האם כל אמירה בלחש צריכה שאוויר יעבור במיתרי הקול, או שמא מספיק שהיא "מדברת על לבה, רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".
לא הבנתי את דברי כבודו. יש 3 דרכים בהגיית מילים. דרך ראשונה, כאשר אוויר עובר במיתרי הקול, מרעיד אותם, ויוצר את קול הדיבור הרגיל, אשר יכול להיות קול רם או קול נמוך, תלוי בעוצמת האוויר המרעיד את מיתרי הקול. דרך שנייה היא הנקראת בלשון המדוברת לחש, כלומר הוצאת אוויר דרך מוצאות הפה, ללא מעבר קודם במיתרי הקול. הוצאת האוויר הנ"ל יוצרת צליל, שמטבע הדברים אינו יכול להיות בעל עוצמה, מאחר ועוצמת קול הדיבור הרגיל נוצרת ע"י מעבר האוויר במיתרי הקול ובגרון. את הצליל שיוצר הלחש פחות נהוג, אך נראה שעדיין אפשרי, לכנות בשם קול. דרך שלישית היא להניע את השפתיים ללא הוצאת אוויר והשמעת צליל מכל סוג שהוא
אך אם כך עשתה הצדקת חנה, איך נלמד מזה שצריך להתפלל בלחש, דסו"ס אין בהנעת השפתיים, ללא הוצאת אוויר, שום לחש. ומה שיותר נראה, בפירוש הפסוק, היא שחנה התפללה בלחש, כמו שנקרא לחש בלשון המדוברת, היינו הוצאת אוויר, ללא מעבר במיתרי הקול. ומאחר ועוצמת הצליל, באופן כזה של לחש, היא חלשה, ואיננה נשמעת היטב למי שאינו נמצא בקרבת מקום לאדם הלוחש, נראה היה לעלי שחנה רק מניעה בשפתיה, כדרך השיכורים, ואיננה לוחשת כלל ועיקר.