עמוד 1 מתוך 1
מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ד' ספטמבר 27, 2023 6:53 pm
על ידי עושה חדשות
ברכ"י סי' קלא - כשאומר י"ג מדות ה' ה' יש לכרוע, ואף על גב דזוקף בשם, שאני הכא דאחר י"ג מדות כתיב וימהר משה ויקוד, ומיהו אין לכרוע אלא ישוח מעט. מהר"ם ממודינא בשם מהר"י קולון ז"ל בליקוטיו כ"י.
ובהערות שם כתבו - דין זה יצא עת'ק בשלמי ציבור דף קמ"ט ע"א ובכף החיים להגר"ח פלאג'י סי' ט"ז אות י"ג, ועוד אחרונים. ובבן איש חי ש"א פר' תשא אות י' כתב בשם הגר"א מני, שמנהג בית אל ששוחין תיבת ויעבור, ובתיבת ויקרא מגביהין ראשם, ושוב שוחים מעט בה' ה'. וראה ברב פעלים ח"ג סי' ג'.
אבל לא ראיתי טעם לכריעה בתיבות ויעבור וכו'. (ובבא"ח שם כ' "וכפי הסוד לא נמצא טעם לזה בהדיא").
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ד' ספטמבר 27, 2023 7:54 pm
על ידי באמונתו
עושה חדשות כתב:ברכ"י סי' קלא - כשאומר י"ג מדות ה' ה' יש לכרוע, ואף על גב דזוקף בשם, שאני הכא דאחר י"ג מדות כתיב וימהר משה ויקוד, ומיהו אין לכרוע אלא ישוח מעט. מהר"ם ממודינא בשם מהר"י קולון ז"ל בליקוטיו כ"י.
ובהערות שם כתבו - דין זה יצא עת'ק בשלמי ציבור דף קמ"ט ע"א ובכף החיים להגר"ח פלאג'י סי' ט"ז אות י"ג, ועוד אחרונים. ובבן איש חי ש"א פר' תשא אות י' כתב בשם הגר"א מני, שמנהג בית אל ששוחין תיבת ויעבור, ובתיבת ויקרא מגביהין ראשם, ושוב שוחים מעט בה' ה'. וראה ברב פעלים ח"ג סי' ג'.
אבל לא ראיתי טעם לכריעה בתיבות ויעבור וכו'. (ובבא"ח שם כ' "וכפי הסוד לא נמצא טעם לזה בהדיא").
אפשר שגם מנהג זה הינו מעין מעשה משה, לא להסתכל.
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ו' ספטמבר 29, 2023 9:36 am
על ידי איש_ספר
עיינת בכרע רבץ עמ' רע"ז ואילך?
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ו' ספטמבר 29, 2023 12:58 pm
על ידי עושה חדשות
כעת עיינתי. יש"כ.
יש לציין גם לדברי מרן רי"ז הלוי בפ' כי תשא בביאור ההשתחויה של משה רבינו.
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ב' אוקטובר 02, 2023 8:57 pm
על ידי היושב בגנים
עושה חדשות כתב:אבל לא ראיתי טעם לכריעה בתיבות ויעבור וכו'. (ובבא"ח שם כ' "וכפי הסוד לא נמצא טעם לזה בהדיא").
נשתוממתי זה עידן ועידנים על הצעקות בויעבור [וי''א שזה חימום לקראת הי''ג מדות]
ואח''כ [באחד מהפעמים שצעקתי עבר בראשי הרהור זה] חשבתי אולי זה על זה שהויעבור מיצג ומסמל את הרצון וההסכמה של הקב''ה לבא לקראת האדם
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ד' אוקטובר 04, 2023 1:43 am
על ידי באמונתו
היושב בגנים כתב:עושה חדשות כתב:אבל לא ראיתי טעם לכריעה בתיבות ויעבור וכו'. (ובבא"ח שם כ' "וכפי הסוד לא נמצא טעם לזה בהדיא").
נשתוממתי זה עידן ועידנים על הצעקות בויעבור [וי''א שזה חימום לקראת הי''ג מדות]
ואח''כ [באחד מהפעמים שצעקתי עבר בראשי הרהור זה] חשבתי אולי זה על זה שהויעבור מיצג ומסמל את הרצון וההסכמה של הקב''ה לבא לקראת האדם
"ויקרא" משמע בקול גדול, ע"ד הכתוב "ויקרא בקול גדול".
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ד' אוקטובר 04, 2023 1:47 am
על ידי היושב בגנים
לא הבנתי את כונתך אם לענות באת ואיך
Re: מנהג הכריעה ב'ויעבור'
פורסם: ד' דצמבר 06, 2023 6:38 pm
על ידי כן מסתבר
היושב בגנים כתב:עושה חדשות כתב:אבל לא ראיתי טעם לכריעה בתיבות ויעבור וכו'. (ובבא"ח שם כ' "וכפי הסוד לא נמצא טעם לזה בהדיא").
נשתוממתי זה עידן ועידנים על הצעקות בויעבור [וי''א שזה חימום לקראת הי''ג מדות]
ואח''כ [באחד מהפעמים שצעקתי עבר בראשי הרהור זה] חשבתי אולי זה על זה שהויעבור מיצג ומסמל את הרצון וההסכמה של הקב''ה לבא לקראת האדם
הפסוק מתחיל ’ויעבור וגו’ ה’ ה’ וגו’
היה צריך לזעוק כל הפסוק מריש עד גמר, ואולי מתעייפים באמצע...