כדכד כתב:מה ראיה היא זו?
יש מקומות שא" קדיש אחר עלינו
עקבי כתב:לא באתי לעורר אלא להעיר. לא עיינתי כראוי בדברי הרב סץ או הרב קוטקס אבל מדברי הרב יצחק סץ (הערות 19-21) נראה שמה שהעתיק הרב משה קוטקס (עמ' שמז) מדבריו שגם בהמקורות בודדים שיש קדיש לפני התפילה, נמצא רק קדיש אחד, אינו נכון. ראה שם, שהביא 2-3 מקורות לקדיש לפני מזמור שיר, אחרי מזמור שיר, לפני ואחרי מזמור שיר.
עוד יש לציין, שלמרות שברורב סדורים ישנים לא מצינו קדיש לא לפני מזמור שיר ולא לאחריו, המעי' יראה שבהרבה סדורים אין הוראה לומר קדיש גם לאחר עלינו. כמדומני אין הוראה בשקלאוו תקמח, ברטיטשב תקעה (נהורא), זאלקווא תקנה, ווילנא תקפו (נהורא). כנראה לא עלה בדעתם של המדפיסים שהיתומים ישכחו לומר ולכן מיותר היה לכלול הוראה כזו.
חיימקה כתב:אם אין כוח להכול אפשר לעיין בע' שמז
613מצו כתב:אתה יכול להעלות את דברי הרב סץ (הערות 19-21)?
בברכה המשולשת כתב:ובאחרים אין קדיש כלל אחר עלינו וכ"ה במחזור ויטרי, רוקח וטור (סימן קל"ג ועי"ש בד"מ) וייתכן שאזלי לשיטתם שאומרים עלינו רק עד "תמלוך בכבוד" (ועי' מנהגות וורמיזא לר"י קירכום).
כדכד כתב:קדיש הוא לא לפני משהו
הוא אחרי משהו
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים