נוסח ה"מי שברך" לבר מצווה (ויש גם נוסחאות קרובות עם כמה חילופים) כולל פיסקה בעניין שבח והודיה לה' על הטובה:
מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ אֶת (פב"פ) שֶׁמָּלְאוּ לוֹ שְׁלשׁ עֶשְֹרֵה שָׁנָה וְהִגִּיעַ לְמִצְוֹת, וְעָלָה לַתּוֹרָה, לָתֵת שֶׁבַח וְהוֹדָיָה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל כָּל הַטּוֹבָה שֶׁגָּמַל אִתּוֹ (ויש המוסיפים כאן: מיום היוולדו ועד היום הזה). יִשְׁמְרֵהוּ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וִיחַיֵּהוּ, וִיכוֹנֵן אֶת לבּוֹ לִהְיוֹת שָׁלֵם עִם יְדֹוָד וְלָלֶכֶת בִּדְרָכָיו וְלִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו כָּל הַיָּמִים, וְנֹאמַר אָמֵן.
עולה השאלה מדוע לא מברכים גם על הרעה, ולא אומרים "על כל הטובה וגם על כל הרעה".