הא לחמא עניא כתב:לעומקו של דבר כתב:שו"ע או"ח ר"ל ד'
הַנִּכְנָס לְהַקִּיז דָּם, אוֹמֵר: יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי שֶׁיְּהֵא עֵסֶק זֶה לִי לִרְפוּאָה כִּי רוֹפֵא חִנָּם אַתָּה; וּלְאַחַר שֶׁהִקִּיז, יֹאמַר: בָּרוּךְ רוֹפֵא חוֹלִים.
מ"ב
וה''ה בכל מידי דרפואה יאמר זה
נסתפקתי במי שנותן רפואה לבנו הקטן שא"י לברך או לחולה שאינו בהכרה אם צריך גם לומר נוסח זה.
וצ"ע הנוסח, דאם יאמר "לך לרפואה" משמע להקב"ה ח"ו. ואולי יאמר "עסק זה לרפואה" בלי שיוך. או יזכיר שמו פב"פ.
מה לא טוב שיאמר "עסק זה לרפואה", ופשוט דהכוונה היא לאותה רפואה שהיא נותן עכשיו לזולת.
כך גם היא שיגרא דלישנא של עמא דבר.
תודה על העדות על המנהג.
בכל אופן מהסגנון "מה לא טוב" שמעתי צליל זלזול.
על כן אבהיר שיה"ר זה הוא דין גמור מהש"ס, ולפי הפשטות בראשונים ופוסקים צריך את הברכה שלאחר מכן לחתום בשם, "בא"י רופא חולים". (אלא שאין נוהגין כן - פמ"ג).
טוב, אבל כנראה שעד שאי"ס לא יערוך את הערך על זה באנצ"ת, לא אשמע חדשות.