דאפילו קרתא דירושלים לא ליהוי אמנותא דבר נש דהא כתיב ואני אהיה לה חומת אש סביב לה וגו' אי לקרתא כתיב הכי כל שכן ביתא..
היש ענין זה בספרות הנגלה שלכאורה ר' מאיר שץ לא הכיר את הזוהר.
דאפילו קרתא דירושלים לא ליהוי אמנותא דבר נש דהא כתיב ואני אהיה לה חומת אש סביב לה וגו' אי לקרתא כתיב הכי כל שכן ביתא..
מה שנכון נכון כתב:כנראה הוא לומד מהזוהר שגם ירושלים של מטה לא תהיה מעשה ידי אדם, אלא תיבנה ע"י הקב"ה. וכך הוא מפרש את דברי ר"מ ש"ץ.
אבל דברי ר"מ ש"ץ בנוים על הפסוק בישעיהו סב,ז ואל תתנו דמי לו עד יכונן ועד ישים את ירושלים תהלה בארץ.
וזה מה שאמר "ישים לשם בארץ".
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים