לעומקו של דבר כתב: סדר הפסוקים בשמע קולנו כפי נוסח ספרד
הכהן כתב:לעומקו של דבר כתב: סדר הפסוקים בשמע קולנו כפי נוסח ספרד
בדקת בסידורים נוסח אשכנז? המנהג לומר 'שמע' 'השיבנו' 'אל תשליכנו' 'אל תשליכנו' הוא מסליחות נוסח ליטא, וכך נוהגים הליטאים (ואני בתוכם), ועם כל הכבוד, ויש, זה לא עושה את זה נוסח אשכנז.
למה לא תשאל למה יש 'ושמרו' בליל שבת לפני קדיש? התשובה היא שכך זה בנוסח אשכנז...
קו ירוק כתב:אלו סידורי נשים.. ולא בכה"ג עסקי'...
אם נבא לדון על כל סידור היוצא לאור ע"י מדפיס/מפיק/סוחר, אין לדבר סוף, אף אחד לא ראוי באמת, וגם לא הייתי מתלונן על המו"ל, וכי מאיפה שיידעו..
קו ירוק כתב:כנראה שהסידור 'אזור אליהו' הוא המשובח מכולם בנושא סוגיית ה'סידור', אף שהוא נצמד למנהגי הגר"א, כשבאשכנז (לאפוקי מפוילין) לא נהגו הכי בכל הדברים. וגם שם עוד יש מה לתקן פה ושם.
לעומקו של דבר כתב:קו ירוק כתב:כנראה שהסידור 'אזור אליהו' הוא המשובח מכולם בנושא סוגיית ה'סידור', אף שהוא נצמד למנהגי הגר"א, כשבאשכנז (לאפוקי מפוילין) לא נהגו הכי בכל הדברים. וגם שם עוד יש מה לתקן פה ושם.
'אזור אליהו' נידון כאן
viewtopic.php?f=7&t=28154
(אלא שהדיון שם הסתעף כרגיל לנושא של "מנהג אשכנז במקומות ובתקופות שנבחרו ע"י המבורגר הוא המנהג הנכון היחיד וכל השאר קשקוש". כולי תקווה שכאן זה לא יגיע לזה)
איש_ספר כתב: וכן נאה סידור זה לדרדקים.
קידושין כ"א ע"א ע"ב כתב: ואמר רבא הני תרי מקרי דרדקי חד גריס ולא דייק וחד דייק ולא גריס מותבינן ההוא דגריס ולא דייק שבשתא ממילא נפקא רב דימי מנהרדעא אמר מותבינן דדייק ולא גריס שבשתא כיון דעל על דכתיב {מלכים א יא-טז} כי ששת חדשים ישב שם יואב וכל ישראל עד הכרית כל זכר באדום כי אתא לקמיה דדוד אמר ליה מאי טעמא עבדת הכי אמר ליה דכתיב {דברים כה-יט} תמחה את זכר עמלק אמר ליה והא אנן זכר קרינן א''ל אנא זכר אקריון אזל שייליה לרביה אמר ליה היאך אקריתן אמר ליה זכר שקל ספסירא למיקטליה אמר ליה אמאי א''ל דכתיב {ירמיה מח-י} ארור עושה מלאכת ה' רמיה א''ל שבקיה לההוא גברא דליקום בארור א''ל כתיב {ירמיה מח-י} וארור מונע חרבו מדם איכא דאמרי קטליה ואיכא דאמרי לא קטליה.
פלגינן כתב:לפני כמה שנים שאלתי את ויינפלד, מה טעם יש בסידורי אשכול שינויים בין שחרית למנחה [איני זוכר אם היה המדובר על שאנו/שאנחנו ב'מודים' או שמא על נוסח היה"ר לפני הקרבנות ועוד].
אמר לי, שמכיוון שיש נוסחאות שונות והדברים לא ברורים, על כן, כפשרה, "העניק" נוסח שונה לכל תפלה[!]
[לא הייתה סיבה לחשוב שהוא צוחק.]
מה אתם אומרים על כזו תשובה?!?
איש_ספר כתב:יתברך וכו' בצירה הוא נוסח חב"ד וכנראה אגב שיטפיה...
חבצלת כתב:ומה עם סידור "עבודת השם" של מכון מעשה רוקח?
לעומקו של דבר כתב:חבצלת כתב:ומה עם סידור "עבודת השם" של מכון מעשה רוקח?
נו, קריינא דסידורא איהו להוי.
קו ירוק כתב:לעצם הענין ראיתי איזה ביקורת שידם היתה קלה על ההדק לשנות נוסחאות, ובודאי שיש להשוות בינם לבין אזור אליהו בעניני ניקוד ושינויי נוסח משותפים.
לייבעדיג יענקל כתב:דומני שיש לא מעט אנשים שאילו הם היו יודעים מיהו המו"ל (המוכשר באמת) של סידור וילנא, המכונה 'המגי"ה', הם לא היו מסוגלים לחבב את הסידור.
קו ירוק כתב:במ"ב סימן א' ס"ק י"ג. וממילא מובן מדוע גם תפילה על הפרנסה.
לעומקו של דבר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:דומני שיש לא מעט אנשים שאילו הם היו יודעים מיהו המו"ל (המוכשר באמת) של סידור וילנא, המכונה 'המגי"ה', הם לא היו מסוגלים לחבב את הסידור.
אולי לכן הוא הסתיר את שמו, אז למה אתה מפרסם?...
לייבעדיג יענקל כתב:לעומקו של דבר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:דומני שיש לא מעט אנשים שאילו הם היו יודעים מיהו המו"ל (המוכשר באמת) של סידור וילנא, המכונה 'המגי"ה', הם לא היו מסוגלים לחבב את הסידור.
אולי לכן הוא הסתיר את שמו, אז למה אתה מפרסם?...
א. בינתיים לא פרסמתי את שמו.
ב. כשהתורה מכסה על מישהו יש טענה על מי שמגלה (וגם בזה יש כמה שיטות בין התנאים), אבל אם הוא עצמו רוצה להסתיר את זהותו (כנראה מחמת השיקול הכספי) מה טענה יש על מי שמגלה? אדרבה, הוא הרי סבור שמעשיו האחרים הם ראויים וצודקים אז שיהיה לו את האומץ לעמוד מתחתם.
חד ברנש כתב:יענקל,
אודה ולא אבוש,
בזמנו רכשתי את סידור ווילנא כי מאוד נהנתי מעבודתו, אך אחרי שנודע לי מיהו ומהו, אינני מסוגל להסתכל בסידור, העומד מיותם בארון הספרים, וגם לא רכשתי את המחזור שהוציא.
הייתי ממליץ למו"ל לנסות ולשווק את ספריו אצל בני דודיו. שמא הם יפרנסוהו.
חד ברנש כתב:דבר ראשון, מי סיפר לכבודו על הרגלי הקריאה שלי?
שנית, מי אמר לך שמהדיר הסידור אינו עונה להגדרה של 'מין ואפיקורוס'?
שלישית, וזה העיקר, בהנחה שטענתך צודקת, ואני מעיין בספרים של 'מינים ואפיקורסים', הסיבה פשוטה, למחקרים שלהם אין תחליף, אז בלית ברירה אני מוכרח לעיין בהם, אך לסידורו של אותו מהדיר קיימים תחליפים רבים ויפים.
הבנת צדיק שלי?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים