שבטי ישראל כתב:לדעת הרב מרדכי גנוט בלוח דבר בעתו הרי "תפילת השל"ה" כלל לא נתחברה ע"י השלה"ק
וכאן מביא כמה תפילות מאותו קונטרס ביניהם התפילה המפורסמת.אמנם כגון דא צריך אני לאודעי ולפרסם סדר התפלות שמצאתים בקונטרסי של אחד מהמדקדקים הדבקים בה', וסידר סדר ותפלה לעצמו לכל ענין המצטרך לו, והכל יפה בעתו, ובזה מראה כי משליך על ה' יהבו בכל ענייניו.
תולדות אדם כתב:שבטי ישראל כתב:לדעת הרב מרדכי גנוט בלוח דבר בעתו הרי "תפילת השל"ה" כלל לא נתחברה ע"י השלה"ק
אין זה דעת רמ"ג אלא כן הוא בשל"ה:וכאן מביא כמה תפילות מאותו קונטרס ביניהם התפילה המפורסמת.אמנם כגון דא צריך אני לאודעי ולפרסם סדר התפלות שמצאתים בקונטרסי של אחד מהמדקדקים הדבקים בה', וסידר סדר ותפלה לעצמו לכל ענין המצטרך לו, והכל יפה בעתו, ובזה מראה כי משליך על ה' יהבו בכל ענייניו.
חכם באשי כתב:לי, הקטן, 'מפריעים' שני דברים בתפילת השל"ה:
1. בתחילת התפילה מבקשים "שיזמין לי הקב"ה בנים ובנות" (משהו בסגנון כזה; אין לפני את התפילה). והרי מה יעשה אדם שיש לו כבר, ברוך ה', בנים ובנות, הרי הוא צריך לבקש בלשון עָבר: "שהבנים והבנות שהזמנת לי יהיו יראי שמים" וכדומה.
2. הזכרת "לו ישמעאל יחיה לפניך". מה לעשות, זה 'צורם' לי. דווקא בתפילה על בנים יר"ש צריך להזכיר את ה'פרא אדם'? (למרות שעשה תשובה בסוף ימיו, אף אחד לא רוצה כאלו בנים...).
על כן, כשאני אומר את תפילת השל"ה, הנני מדלג ומשפץ את התפילה כרצוני.
ובכך אני צועד בעקבות השל"ה עצמו ש'שיפץ' והרכיב את התפילה מכמה מקורות.
ובמיוחד, שהעיקר הוא שהתפילה יוצאת מהלב.
(והשווה את דבריי בראשית האשכול על ברכת 'ברך עלינו', ודוק היטב).
המתקיף כתב:להסיר מכשול...
הזמן גרמא והגיע ערב ר"ח סיון, יום בו הילדים חוזרים מבתי הספר עם דפים מקושטים ומצווים את הוריהם להתפלל.
והנה השנה באה "מציאה"!
התפילה הכל כך מפורסמת, כך מתברר לפתע השנה, היא רק "חצי" תפילה, ואילו בסידור השל"ה מופיעה התפילה בשלמותה! וכבר מופצת התפילה השלמה, לבל חלילה אי-מי לא יצא ידי חובת תפילת השל"ה ביום המסוגל הזה.
זהו הנוסח "השלם":
למי שרוצה להשוות לנוסח הבלתי-שלם (באותה הוצאה): http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=5128
אך עיון בסידור השל"ה עצמו מברר דברים אחרים לגמרי. התפילה שמופיעה בשל"ה עצמו, היא אכן התפילה שיצאה מתח"י השל"ה. אבל "התוספת" כלל וכלל לא ברור - ויותר מסתבר שאין לה שום שייכות לא לשל"ה וכל שכן שאינה "המשך" לתפילה שלו.
בעמוד השער של הסידור מצויין להדיא כי מלבד התפילות מאת השל"ה נוספו תפילות נוספות "משאר ספרי קודש" (כאשר כבר עמדו על ייחוס התפילה לשל"ה; דבר שאין לו משמעות רבה, שהרי בכל מקרה השל"ה קבע לאומרה). ובייחוד שאין שום זיקה בין שתי התפילות, ועל אחת כמה וכמה שאיננה "המשך" לתפילת השל"ה.
ראה במסמך המצורף והמסומן.
נוטר הכרמים כתב:היו כאן כו"כ נידונים בענין תפילת השל"ה בעוד אשכולות. כדאי לאחד את הכל.
רצוו"ב קונטרס מעניין ומקיף מהרב יצחק לובינשטיין.
כמדומני שזהו הנוסח:איתן נוי כתב:האם יש למישהו מוקלד באיכות יותר טובה, אשמח לקבל.
אַתָּה הוּא יְיָ אֱ-לֹקֵינוּ עַד שֶׁלֹּא בָרָאתָ הָעוֹלָם, וְאַתָּה הוּא אֱ-לֹקֵינוּ מִשֶּׁבָּרָאתָ הָעוֹלָם, וּמֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם אַתָּה אֵ-ל. וּבָרָאתָ עוֹלָמְךָ בְּגִין לְאִשְׁתְּמוֹדָעָא אֱ-לָקוּתָךְ בְּאֶמְצָעוּת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, כְּמו שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: "בְּרֵאשִׁית", בִּשְׁבִיל תּוֹרָה וּבִשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כִּי הֵם עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהֶם מִכָּל הָאֻמּוֹת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְקֵרַבְתָּם לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל. וְעַל קִיּוּם הָעוֹלָם וְעַל קִיּוּם הַתּוֹרָה בָּא לָנוּ מִמְּךָ יְיָ אֱ-לֹקֵינוּ שְׁנֵי צִוּוּיִים: כָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "פְּרוּ וּרְבוּ", וְכָתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם". וְהַכַּוָּנָה בִשְׁתֵּיהֶן אֶחָת, כִּי לֹא לְתֹהוּ בָרָאתָ כִּי אִם לָשֶׁבֶת, וְלִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ יָצַרְתָּ אַף עָשִיתָ, כְּדֵי שֶּׁנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֱצָאֵי כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תוֹרָתֶךָ.
וּבְכֵן אָבוֹא אֵלֶיךָ יְיָ מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים, וְאַפִּיל תְּחִנָּתִי, וְעֵינַי לְךָ תְלוּיות עַד שֶׁתְּחָנֵּנִי וְתִשְׁמַע תְּפִלָּתִי לְהַזְמִין לִי בָּנִים וּבָנוֹת. וְגַם הֵם יִפְרוּ וְיִרְבּוּ הֵם וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְנֵיהֶם עַד סוֹף כָּל הדּוֹרוֹת, לְתַכְלִית שֶׁהֵם וַאֲנִי כֻּלָּנוּ יַעַסְקוּ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂות וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתְךָ בְּאַהֲבָה, וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְּתוֹרָתֶךָ וְדַבֵּק לִבֵּנוּ בְּמִצְותֶיךָ לְאַהֲבָה וּלְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ.
אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, תֵּן לְכֻלָּנוּ חַיִּים אֲרֻכִּים וּבְרוּכִים, מִי כָמוֹךָ אָב הָרַחֲמִים זוֹכֵר יְצוּרָיו לְחַיִּים בְּרַחֲמִים, זָכְרֵנוּ לְחַיִּים נִצְחִיִּים, כְּמוֹ שֶׁהִתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אָבִינוּ "לוּ יִחְיֶה לְפָנֶיךָ", וּפֵרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: "בְּיִרְאָתֶךָ".
כִּי עַל כֵּן, בָּאתִי לְבַקֵּשׁ וּלְחַנֵן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיְּהֵא זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם זֶרַע כָּשֵׁר, וְאַל יִמָּצֵא בִי וּבְזַרְעִי וּבְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם שׁוּם פְּסוּל וָשֶׁמֶץ, אַךְ שָׁלוֹם וֶאֱמֶת וְטוב וְיָשָׁר בְּעֵינֵי אֱ-לקִים וּבְעֵינֵי אָדָם, וְיִהְיוּ בַּעֲלֵי תוֹרָה, מָארֵי מִקְרָא, מָארֵי מִשְׁנָה, מָארֵי תַלְמוּד, מָארֵי רָזָא, מָארֵי מִצְוָה, מָארֵי גוֹמְלֵי חֲסָדִים, מָארֵי מִדוֹת תְּרוּמִיּות, וְיַעַבְדוּךָ בְּאַהֲבָה וּבְיִרְאָה פְנִימִית, לֹא יִרְאָה חִיצונִית, וְתֵן לְכָל גְּוִיָּה וּגְּוִיָּה מֵהֶם דֵּי מַחְסוֹרָהּ בְּכָבוֹד, וְתֵן לָהֶם בְּרִיאוּת וְכָבוֹד וָכֹחַ, וְתֶן לָהֶם קוֹמָה וְיֹפִי וְחֵן וָחֶסֶד, וְיִהְיֶה אַהֲבָה וְאַחְוָה וְשָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם, וְתַזְמִין לָהֶם זִוּוּגִים הֲגוּנִים מִזֶּרַע תַּלְמִידֵי חֲכָמִים, מִזֶּרַע צַדִּיקִים, וְגַם זִוּוּגָם יִהְיוּ כְּמוֹתָם כְּכָל אֲשֶׁר הִתְפַּלַּלְתִּי עֲלֵיהֶם, כִּי זִכָּרוֹן אֶחָד עוֹלֶה לְכָאן וּלְכָאן.
אַתָּה יְיָ יוֹדֵעַ כָּל תַּעֲלוּמות, וּלְפָנֶיךָ נִגְלוּ מַצְפּוּנֵי לִבִּי, כִּי כַוָּנָתִי בְּכָל אֵלֶּה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ וּלְמַעַן תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, עַל כֵּן עֲנֵנִי יְיָ עֲנֵנִי, בַּעֲבוּר הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב. וּבִגְלָלָם תּוֹשִׁיעַ בָּנִים לִהְיוֹת הָעֲנָפִים דּוֹמִים לְשָׁרְשָׁם, וּבַעֲבוּר דָּוִד עַבְדְּךָ רֶגֶל רְבִיעִי בַּמֶּרְכָּבָה, הַמְשׁוֹרֵר בְּרוּחַ קָדְשֶׁךָ: "שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל־יְרֵא יְיָ הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו. יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תאֹכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ. אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ. הִנֵּה כִי־כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְיָ. יְבָרֶכְךָ יְיָ מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלָיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ. וּרְאֵה־בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל־יִשְׂרָאֵל".
אָנָא יְיָ, שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, יְקֻיַּם בָּנוּ הַפָּסוּק: "וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם אָמַר יְיָ, רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ, וּדְבָרַי אֲשֶׁר־שַׂמְתִּי בְּפִיךָ. לֹא־יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְיָ, מֵעַתָּה וְעַד־עוֹלָם". יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי־פִי, וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ. יְיָ, צוּרִי וְגוֹאֲלִי:
סופר-סתם כתב:בקיצור השל"ה הביא תפילה לאדם על עצמו, לזיווג הגון, האם ידוע מה מקורה? (כבר ראיתי שבאו וייחסוה לשל"ה..)
יעל כתב:המקור הראשון של התפילה לזיווג בקיצור השל"ה לא ידוע.
העובדה שמייחסים את זה לשל"ה עצמו - היא לא הוכחה שזה התחבר על ידו, אלא אם כן יתגלה כתב יד של ספר השל"ה שלא היה ידוע לנו המייחס את זה אליו.
מתוך שהתפילה מופיעה בקיצור השל"ה, רבים טעו לסבור שהיא של בעל השל"ה, ולא בדקו בספר השל"ה עצמו, אלא הניחו את זה כמובן מאליו.
באמונתו כתב:נדמה לי שמחברו האמתי הינו רבי שבתי סופר, ראה המצורף פה נוסחה המקורי:
איתן נוי כתב: שערי רחמים-לר' רחמים די לונזאנו ועוד חכמים.PDF
מקורות כתב:ראה בספר "אוצר חמדת ימים" מאת ה"ר דוד שלמה קוסובסקי שחור (נמצא באוצר) בריש פרק ד', שטוען שמקור התפילה הוא ממחבר ספר חמדת ימים. (אך לדעת מחבר הנ"ל אין שום פגם בכך, כי לדעתו מקור מקומו טהור).
סיסטעם כתב:איתן נוי כתב: שערי רחמים-לר' רחמים די לונזאנו ועוד חכמים.PDF
להלן נוסח התפילה שהבאת משערי רחמים, חלק השני הוא התוספת שנמצא בשלה"ק:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, זַכֵּנִי לְהוֹלִיד בָּנִים זְכָרִים עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, בְּרִיאִים בְּגוּפָם וְשִׂכְלָם, בַּעֲלֵי מִדּוֹת טוֹבוֹת, בַּיְשָׁנִים, רַחְמָנִים, גּוֹמְלֵי חֲסָדִים, צַדִּיקִים, יִרְאֵי אֱלֹהִים כְּאַבְרָהָם, מְקַדְּשֵׁי שִׁמְךָ כְּיִצְחָק וּתְמִימִים יוֹשְׁבֵי אֹהָלִים כְּיַעֲקֹב, מַאֲמִינִים בְּלֵב שָׁלֵם בְּכָל תּוֹרַת מֹשֶׁה וּנְבִיאִים וּכְתוּבִים וְחַכְמֵי הָאֱמֶת וְהַתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה וְכָל הָעִקָּרִים וֶאֱמוּנַת אֲמִתּוּת אֲמִתֵּנוּ הַקְּדוֹשָׁה וְכָל מִצְוֹת דְּרַבָּנָן וּמְקַיְּמִים אוֹתָם. מִי יִתֵּן וְהָיָה לְבָבָם כְּמוֹ יִשְׂרָאֵל בְּשָׁעָה שֶׁעָמְדוּ לִפְנֵי הַר סִינַי וְאָמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר דִּבֶּר יְיָ נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע, וְלֹא יִבְעֲטוּ בָּנַי בְּקוֹל מוֹרִים וְהוֹרִים אֶלָּא מְכַבְּדִים וִירֵאִים אוֹתָם, וְיִהְיֶה לָהֶם אָזְנַיִם שׁוֹמְעוֹת תּוֹכַחַת חַיִּים, וּבְקֶרֶב חֲכָמִים יָלִינוּ, וְיִהְיֶה לָהֶם רֹחַב לֵבָב וְשֵׂכֶל טוֹב לְהָבִין זְכִירָה טוֹבָה וְקַיֶּמֶת לִשְׁמֹר הַחָכְמוֹת לַעֲבוֹדָתֶךָ, חוּשִׁים בְּרִיאִים לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם לַעֲבוֹדָתְךָ וְאַהֲבָה וְחֵשֶׁק וְרָצוֹן בְּתוֹרַת יְיָ וּבָהּ יֶהְגּוּ יוֹמָם וָלָיְלָה. וְלֹא יֵצֵא עֲלֵיהֶם שֵׁם רַע וְדִבָּה רָעָה לְעוֹלָם, נֶאֱהָבִים וְנֶחְמָדִים לְמַטָּה, וְכָל רוֹאֵיהֶם יַכִּירוּ שֶׁהֵם זֶרַע בֵּרַךְ יְיָ וְיֹאמְרוּ בָּרוּךְ שֶׁזֶּה יָלַד בָּרוּךְ שֶׁזֶּה גִּדֵּל, וְיִהְיוּ כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מַיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבֹּל וְכָל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ, וְיִהְיוּ בָּנַי כִּשְׁתִילֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנִי. וְהַאֲרֵךְ בְּרַחֲמֶיךָ שְׁנוֹתַי וּשְׁנוֹת אִשְׁתִּי, וְזַכֵּנִי שֶׁיֵּלְדוּ עַל בִּרְכַּי דּוֹר רְבִיעִי, וְקַיֵּם בְּזַרְעִי בִּרְכַּת אַבְרָהָם אָבִינוּ כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ וְאֶזְכֶּה לְגַדְּלָם בָּאָרֶץ הַקְּדוֹשָׁה בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, וּכְיִצְחָק יִקָּרֵא לָהֶם זֶרַע קֹדֶשׁ מַטַּע יְיָ לְהִתְפָּאֵר וּכְבִרְכַּת יַעֲקֹב יוֹרְשֵׁי נַחֲלָה בְּלִי מְצָרִים. וְיִהְיוּ מְעֻטָּרִים בְּכֶתֶר תּוֹרָה לְזַכּוֹת הָרַבִּים וְלֹא בְּגַאֲוָה, וּבְכֶתֶר מַלְכוּת וְשֶׁלֹא יִצְטָרְכוּ לְהַלְוָאַת בָּשָׂר וָדָם וְלֹא לְמַתְּנוֹת בָּשָׂר וָדָם, וּבְכֶתֶר כְּהֻנָּה מְשָׁרְתֵי יְיָ כְּמוֹ בְּנֵי דָּוִד כֹּהֲנִים הָיוּ כד"א אַתֶּם כֹּהֲנֵי יְיָ תִּקָּרֵאוּ, וְכֶתֶר שֵׁם טוֹב עוֹלֶה עַל גַּבֵּיהֶם. וְלֹא יִשְׁלֹט יֵצֶר הָרָע וְעַיִן הָרָע כְּמוֹ זֶרַע יוֹסֵף הַצַּדִּיק: הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רַע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ (כְּדָגִים) לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ הַקְּדוֹשָׁה: וְתַצִּילֵם מִכָּל חֳלָאִים רָעִים וּנְגָעִים רָעִים וּבָרֵךְ אֶת לַחְמָם וְאֶת מֵימֵיהֶם וִיקֻיַּם בְּבָנַי אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיּוֹת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵינוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:
אָנָּא אֱלֹהַי, זַכֵּנִי לְקַיֵּם מַה שֶּׁצִּוִּיתַנִּי וְלִמַּדְתֶּם אוֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם, וְיִתְקַיֵּם בִּי מִקְרָא שֶׁכָּתוּב וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְיָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: וְיִהְיוּ בָּנַי מוֹרֵי הוֹרָאוֹת יְשָׁרוֹת בְּיִשְׂרָאֵל לְשֵׁם שָׁמַיִם וְלֹא יִכָּשְׁלוּ וְלֹא יִטּוּ יָמִין וּשְׂמֹאל מִדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר מִדְּבַר שֶׁקֶר יִרְחָקוּ וְלֹא יִמָּצֵא בָּם מוּם וְלֹא מִדָּה רָעָה מִקְּטַנָּם וְעַד גְּדוֹלָם. וְיִהְיוּ בָּנַי מֵאוֹתָם שֶׁכָּתוּב מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁאוֹלִיד בָּנִים וּבָנוֹת, וְלֹא יָמוּת שׁוּם אֶחָד מִבָּנַי בְּחַיַּי וְלֹא אַחַת מִבְּנוֹתַי בְּחַיַּי, וְאֶקַּח נָשִׁים לְבָנַי וְלֹא יָמוּתוּ נְשׁוֹתֵיהֶם מִקֹּצֶר שָׁנִים, וְאֶזְכֶּה לְהַשִּׂיא בְּנוֹתַי לַאֲנָשִׁים הֲגוּנִים וְצַדִּיקִים, וְיַאֲרִיכוּ שְׁנוֹתֵיהֶם עִם נְשֵׁיהֶם. וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתַּזְמִין לְכָל אֶחָד מִבָּנַי אֶת בַּת זוּגוֹ וּלְכָל אַחַת מִבְּנוֹתַי אֶת בֶּן זוּגָהּ הַמְיֻחָד לְכָל אֶחָד מֵהֶם בְּרַחֲמִים, וְלֹא יַקְדִּימֵם אַחֵר, וְלֹא יִדָּחוּ לִפְנֵי אֲחֵרִים ח"ו, וְיִוָּלְדוּ בָּנַי וּבְנוֹתַי בְּמַזָּל טוֹב וּבְשָׁעָה טוֹבָה וְכָל הֲטָבוֹת בֵּין בְּהַשְׁגָּחַת אֱלֹהִים בֵּין מערביות בֵּין בְּחִירִיּוֹת יִפְעֲלוּ לְטוֹבָתָם וּלְזַכּוֹתָם בִּבְנֵי חַיֵּי וּבִמְזוֹנֵי רְוִיחֵי, וְלֹא יֶחְסַר לָהֶם לְעוֹלָם מָזוֹן וְטֶרֶף בֵּיתָם וְהַצִּילָה מִמְּאֹרָעוֹת וּפְעֻלּוֹת רָעוֹת. וְלֹא יֶחְטְאוּ לֹא בְּזָדוֹן וְלֹא בְּשׁוֹגֵג, לֹא בְּאֹנֶס וְלֹא בְּרָצוֹן, וְיִשְׁמְרוּ בְּרִית קֹדֶשׁ מִכָּל טֻמְאָה וְעֶרְוָה, וּבָעֵת הָרָאוּי יְקַיְּמוּ לְמִצְוַת פְּרִיָּה וּרְבִיָּה, וְהַשְׁכֵּן בֵּין אִישׁ לְאִשְׁתּוֹ אַהֲבָה וְאַחֲוָה וְשָׁלוֹם וְרֵעוּת וְכֵן בֵּין קְרוֹבֵיהֶם. וְאֶזְכֶּה לָזוּן אוֹתָם בְּקַטְנוּתָם בְּכָבוֹד בְּלִי חֶרְפָּה וּבִזָּיוֹן, וּתְהִי תּוֹרָתָם אֻמָּנוּתָם בְּכָבוֹד וְלֹא בְּבִזּוּי, וְלֹא יִצְטָרְכוּ לַבְּרִיּוֹת, וְאֶזְכֶּה לִרְאוֹת בְּשִׂמְחָתָם, וְלֹא יִהְיֶה בָּהֶם עָקָר וַעֲקָרָה וּמְשַׁכֵּלָה וְיִמְצְאוּ חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹהִים וְאָדָם. וְלֹא אֶעֱזֹב אוֹתָם בְּיַד אֲחֵרִים חַס וְשָׁלוֹם, וְיִהְיוּ שׁוֹמְעִים בְּקוֹל אֲבִיהֶם וְאִמָּם וְרַבָּנֵיהֶם, וְאָח קָטָן יִשְׁמַע לְגָדוֹל וִיכַבְּדֵהוּ, וְיִהְיֶה טוֹב וְנָעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד בְּאַהֲבָה רַבָּה. וּבְנוֹתַי תִּהְיֶינָה יָפוֹת, נָאוֹת, צְנוּעוֹת, צִדְקָנִיּוֹת, חַסְדָּנִיּוֹת, מְעֻטָּרוֹת בְּמִדּוֹת טוֹבוֹת, כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה, וְתִהְיֶינָה שְׁלֵמוֹת בְּלִי מוּם. וּבָרֵךְ מַעֲשֵׂה יָדַי כְּדֵי שֶׁאֶזְכֶּה לְהַרְבּוֹת מֵהֶם מֹהַר וּמַתָּן כָּרָאוּי לִבְנֵי גִּילִי, וּמֵהֶם יֵצְאוּ פֵּרוֹת טוֹבוֹת וּבָנִים צַדִּיקִים זוֹכִים וּמְזַכִּים לְכָל יִשְׂרָאֵל אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן. יִהְיוּ לְרָצוֹן וְגוֹ':
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים