עמוד 1 מתוך 1

עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:50 am
על ידי סענדער
ידוע שהסליחות העיקריות הם ה'אותיות הקטנות' שבין הי''ג מידות לפיוטים, ועליהם נא' הדין שיש לעמוד באמירתם,
האם יש לעמוד גם בפיוטים שב'אותיות גדולות'?

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 10:04 am
על ידי הוגה ומעיין
עיין ארחות רבינו ח"ב עמ' קסז

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:23 pm
על ידי זקן ששכח
סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:37 pm
על ידי צוציק
זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.

לפי סברא זו, היה צריך לעמוד במשך כל התפילה, גם בפסוקי דזמרה וגם בק"ש ובהכל. כי באיזה פנים אפשר לשבח ולהלל, להמליך ולייחד כבוד מלכותו ב"ה, בשעה שהאדם יושב על כסאו.
וכיון שאינו כן, כנראה שאין זו סברא.

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 8:39 pm
על ידי חכם באשי
צוציק כתב:
זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.

לפי סברא זו, היה צריך לעמוד במשך כל התפילה, גם בפסוקי דזמרה וגם בק"ש ובהכל. כי באיזה פנים אפשר לשבח ולהלל, להמליך ולייחד כבוד מלכותו ב"ה, בשעה שהאדם יושב על כסאו.
וכיון שאינו כן, כנראה שאין זו סברא.


הן הכי נמי, כבר נזכר בראשונים ובנו"כ על השו"ע את המנהג הקדמון לעמוד כפופים כל התפילה. היינו, גם עמידה וגם כפיפה.

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 9:04 pm
על ידי צוציק
חכם באשי כתב:
צוציק כתב:
זקן ששכח כתב:סברא בעלמא:
באיזה פנים נעמוד לבקש סליחה כשהאדם יושב על כסאו. דומה שאחד הסממנים הראשוניים לכניעת הלב הינה ההתייצבות כעבדא קמא מריה.

לפי סברא זו, היה צריך לעמוד במשך כל התפילה, גם בפסוקי דזמרה וגם בק"ש ובהכל. כי באיזה פנים אפשר לשבח ולהלל, להמליך ולייחד כבוד מלכותו ב"ה, בשעה שהאדם יושב על כסאו.
וכיון שאינו כן, כנראה שאין זו סברא.

הן הכי נמי, כבר נזכר בראשונים ובנו"כ על השו"ע את המנהג הקדמון לעמוד כפופים כל התפילה. היינו, גם עמידה וגם כפיפה.

צ"ל אין הכי נמי.
אבל לעיקר הענין אני התכוונתי שלפי סברת הזקן גם בשאר ימות השנה יצטרכו לעמוד בכל התפילה.

Re: עמידה בסליחות ובפיוטים \ וטעם למנהג תקיעת שופר בנעילה

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2010 9:30 pm
על ידי גלילי
מעניין לעניין ובאותו עניין:
בפרקי דרבי אליעזר פמ"ו:
מה מלאכי השרת אין להם קפיצה כך ישראל עומדים על רגליהם ביום הכפורים.
ועי' ברד"ל שם ס"ק נו לגבי עמידה בתפילה ובפיוטים. וקושיית הסמ"ג משואל שהיה יושב.

ואגב, כדאי לציין פנינה נפלאה מהרד"ל שם טעם למנהג תקיעת השופר בנעילה, [ועפי"ד מבואר עניין ריבוי התחנונים ושערי הדמעות בנעילת החג].
ScreenShot001.jpg
ScreenShot001.jpg (10.9 KiB) נצפה 3783 פעמים