איש_ספר כתב:בהזדמנות הקרובה כשנפגש על ספלון קפה שחור, אתענין לדעת מה הינך יודע ומה לא, לע"ע אני מתייחס רק לדברים שכתבת.
רבי אליהו מאני היה מן הגדולים ביותר בדורות האחרונים, וגם הבא"ח עם שנתפרסם יותר, היה מכניע עצמו כלפיו הן בהלכה ואצ"ל בקבלה.
וכבודו של ר"ע אבורביע במקומו מונח. אך לא קרב זא"ז. ואין בכך שום זלזול אלא רק אצל הפתיים והמון העם.
אגב מה עם המנהג שמביא בנתיבי עם שביום העצמאות ("שבו נהיינו לעם" !) אין אומרים תחנון?
עשוי לנחת כתב:ומענין לענין באותו ענין, ראה גם בספר החיים לאחי המהר"ל (חלק חיים טובים פרק ג)
"וכבר שאלו לחכם אחד, על שלקח אשה שפילת הקומה מאד. והשיב, אחר שלא יכולתי להמלט והייתי מוכרח ליקח מן הרע, לקחתי מן הרע היותר מעט שאפשר".
חכם באשי כתב:חבל שאף אחד מהכותבים כאן לא עיין במהדורה החדשה של אבודרהם, בהערות 'תהלה לדוד', עמ' קו (מצוי באוצר).
ובעבודתו של ר' אליעזר יהודה בראדט, 'ספר האבודרהם ושימושו בספרי הטור', עמ' 7, ציין לעיין: D. Sperber, On Changes in Jewish Liturgy, Jerusalem 2010, pp. 33-46.; E. Fram, My Dear Daughter, Hebrew Union College Press 2007, p.38.
הדעה והדבור כתב:המהר"ל מסביר שהנשים מברכות ברכת שעשני כרצונו, מאחר ונבראו מלכתחילה בצורה יותר רוחנית - שעשני כרצונו - שלכתחילה עשה אותי בורא עולם שמלכתחילה ארצה להיות כרצונו. לעומת הגבר שנברא גס יותר ובקושי מגיע לדרגה רוחנית רוחנית גבוהה.
ובשיחות הרצי"ה - בראשית עמ' 77-78, שמות ע´ 380, 'עולת ראיה' ח"א עמ' עא-עב - מסביר שברכה זו מבליטה את מעלתה היתירה של האשה, שהיא מכוּונת יותר לרצונו של ה' יתברך, ולכן דווקא היא יכולה לומר "שעשני כרצונו". וזה שהנשים מחויבות בפחות מצוות, הוא מפני שמצד טבען הן מתוקנות יותר, ולכן נצרכות לפחות מצוות כדי לתקן את עצמן. הדבר בא לידי ביטוי בכך שהאדם נברא עפר מהאדמה, ואילו האשה נבראה מחומר זך יותר, מצלעו של האדם. כלומר, האשה מבטאת התפתחות נוספת מעל קומתו של האיש.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים