אליעזר_טויק כתב:האם יש תשובה יותר טובה?
אור עולם כתב:ועוד יש לעיין שם בהנוסח "וכתוב בהם שמירת שבת", האם בלוחות היה כתוב שמור או זכור...
אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור...
אשר177 כתב:הפיוט ישמח משה.
הוא בעצם חלק משבעתא, פיוט שמהווה תחליף לברכות התפילה, בעצם תפילה מפויטת.
הפיוט כתוב לפי סדר הא'ב', ומחולק לשלושה אותיות לכל ברכה, שלוש ראשונות לאברהם יצחק ויעקב...
אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור. בפרשת ואתחנן.
אור עולם כתב:אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור. בפרשת ואתחנן.
לא ברור שהשנויים בין פר' יתרו לפר' ואתחנן הם גם השינויים שבין לוחות ראשונות לשניות.
במסתרים כתב:אשר177 כתב:הפיוט ישמח משה.
הוא בעצם חלק משבעתא, פיוט שמהווה תחליף לברכות התפילה, בעצם תפילה מפויטת.
הפיוט כתוב לפי סדר הא'ב', ומחולק לשלושה אותיות לכל ברכה, שלוש ראשונות לאברהם יצחק ויעקב...
אין זו אלא השערה של חוקרים.
באמונתו כתב:אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור...
כמובן! השאלה היא, אשר ושמרו וגו' היא לא בלוחות, ועוד, מדוע בחרו בשמור דווקא?
אשר177 כתב:אור עולם כתב:אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור. בפרשת ואתחנן.
לא ברור שהשנויים בין פר' יתרו לפר' ואתחנן הם גם השינויים שבין לוחות ראשונות לשניות.
ברור, הרי בפרשת ואתחנן מדובר על לוחות ראשונות, ואילו על הלוחות השניות מסופר בפרשת עקב, וכתוב שם ועליהן כמכתב הראשון..
לכן אמרו ז"ל שמור וזכור בדיבור אחד נאמרו.
אשר177 כתב:באמונתו כתב:אשר177 כתב:בלוחות גם כתוב שמור...
כמובן! השאלה היא, אשר ושמרו וגו' היא לא בלוחות, ועוד, מדוע בחרו בשמור דווקא?
אפשר לשער אולי בגלל שמצוין שם אות וברית.
אשר177 כתב:השערה פשוטה, לא צריך להיות "חוקר" גדול כדי להבין שהיא נכונה.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים