בתפילה - אתה בחרתנו מכל העמים וכו' ורוממתנו מכל הלשונות...
ובקידוש - אשר בחר בנו מכל עם ורוממנו מכל לשון...
האם יש סיבה למה יש שינוי של רבים ויחיד? והאם כך זה בכל הנוסחאות?
עושה חדשות כתב:האם יש סיבה למה יש שינוי של רבים ויחיד? והאם כך זה בכל הנוסחאות?
ספרים וועלט כתב:השינוי הוא בין נוכח לנסתר. תפלה היא בלשון נוכח, כמדבר אל המלך. קידוש הוא בלשון נסתר שעיקרו הוא בשביל שבח וקידוש היום.
סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:האם יש סיבה למה יש שינוי של רבים ויחיד? והאם כך זה בכל הנוסחאות?
כמדומני שבנוסח התפילה (נוסח א"י) מן הגניזה הוא בל"י, יבואו היודעים ויאשרו.
סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:האם יש סיבה למה יש שינוי של רבים ויחיד? והאם כך זה בכל הנוסחאות?
כמדומני שבנוסח התפילה (נוסח א"י) מן הגניזה הוא בל"י, יבואו היודעים ויאשרו.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 118 אורחים