בקרו טלה כתב:כן מובא בלוח לארץ ישראל טיקוצ'ינסקי בשם האדר''ת
כדכד כתב:דומני שבאיזה מקום ראיתי שמישב הנוסח "הזה" שכוונתו "הזה" שמתפללים עליו
כדכד כתב:הסידור היחיד שראיתי בו "הבא" זה סידור רינת ישראל
בכל הסידורים האחרים כתוב "הזה" כך שמסתבר שזה היה הנוסח תמיד והאדר,ת והרב אלישיב שינו מסברה
דומני שבאיזה מקום ראיתי שמישב הנוסח "הזה" שכוונתו "הזה" שמתפללים עליו
הא לחמא עניא כתב:מהו הסידור הקדום ביותר שמביא תפילה זו???
כדכד כתב:הסידור היחיד שראיתי בו "הבא" זה סידור רינת ישראל
לענין כתב:ומענין לענין,
'ראש חדש... יהיה ביום ראשון הבא עלינו לטובה' - מי בעל''ט, החודש או היום?
בפשטות זה הולך על היום, ולכן כשיש ב' ימים ר''ח לכאו' צ''ל 'הבאים'.
בברכה המשולשת כתב:כתוב הזה (הבא)
(הספקתי לראות רק ספרד.)
לענין כתב:ומענין לענין,
'ראש חדש... יהיה ביום ראשון הבא עלינו לטובה' - מי בעל''ט, החודש או היום?
בפשטות זה הולך על היום, ולכן כשיש ב' ימים ר''ח לכאו' צ''ל 'הבאים'.
איש גלילי כתב:כדכד כתב:הסידור היחיד שראיתי בו "הבא" זה סידור רינת ישראל
כעת בתפילת ערבית נקלעתי לביהמ"ד שהיה שם רק סדור רינת ישראל, והסתכלתי בברכת החודש, וראיתי שכתוב "החודש הזה". יש הבדל בסדור בין נוסח אשכנז לנוסח ספרד?
לענין כתב:ומענין לענין,
'ראש חדש... יהיה ביום ראשון הבא עלינו לטובה' - מי בעל''ט, החודש או היום?
בפשטות זה הולך על היום, ולכן כשיש ב' ימים ר''ח לכאו' צ''ל 'הבאים'.
בברכה המשולשת כתב:לענין כתב:ומענין לענין,
'ראש חדש... יהיה ביום ראשון הבא עלינו לטובה' - מי בעל''ט, החודש או היום?
בפשטות זה הולך על היום, ולכן כשיש ב' ימים ר''ח לכאו' צ''ל 'הבאים'.
ג"ז נוסח מחודש (מרוו"ה). הנוסח המקורי הוא ראש חודש פלוני ביום פלוני (אזור אליהו)
אפרקסתא דעניא כתב:הג"ר יעקב מאיר זוננפלד שליט"א, רבה של רכסים, שהוא אולטרא אקסטרא שמרן, אומר "את החודש הבא".
הא לחמא עניא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:הג"ר יעקב מאיר זוננפלד שליט"א, רבה של רכסים, שהוא אולטרא אקסטרא שמרן, אומר "את החודש הבא".
יש לו מסורת מרבותיו שאמרו כך או שהוא עצמו הנהיג לומר כן?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים