וכמו שכתוב ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם ודרשו חז"ל בברכות בפ"ק אחרי לבבכם זו מינות ואחרי עיניכם זו הרהור עבירה עיי"ש וה"ה סופו דקרא והלך כ' קאי על תאוות פת?? הזמן וכוונת שלמה שמאליו יש לו לבחור בשני דרכיו
פתגמי? פתבגי? פיתויי?
וכמו שכתוב ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם ודרשו חז"ל בברכות בפ"ק אחרי לבבכם זו מינות ואחרי עיניכם זו הרהור עבירה עיי"ש וה"ה סופו דקרא והלך כ' קאי על תאוות פת?? הזמן וכוונת שלמה שמאליו יש לו לבחור בשני דרכיו
בריושמא כתב:איסטי ליב'רו איס די יעקב קאביליו בן אברהם קאביליו בן אליהו קאביליו בן חיים קאביליו בן יוסף קאביליו... אברג'יל ז"ל
בדיעבד כתב:בחיבורו של קרני ראם לרא"מ טויבש, נתקשיתי בקטע זה בהל' ת"ת. מלה אחת שורה האחרונה קשה לקרוא.
מלבד זה, המחבר מביא מחז"ל שהלווה ע"מ שלא לפרוע כיסופא אית לי', ומציין לגמ' כתובות ומס' הדף מטושטש. לע"ע לא הצלחתי לאתר פתגם זה. מישהו יכול לכוון?
גם הוא מזכיר דעת ראשונים "ידוע" שתפיסה מהני בגרמא בנזקין, שיטה זה לא הצלחתי לאתר, האחרונים מביאים דעת הריב"ש שבקלב"מ שחייב בד"ש, אי תפס ל"מ מני'. אבל עי' יש"ש ב"ק פ"ו סי' ו נוקט בפשיטות שלא מועיל תפיסה בנזקי דרמא ומחלק בין גרמא לקלב"מ.
אני מעריך כל עזרה בפיענוח ואיתור.
ונראה לי דעת רבנו דהנה התוס' הקשו דאמאי תרי סהדי פטורי' הא הפקעת הלואתו מותרת וא"כ מה בכך דהעידו אמת מ"מ הי' פטור מלשלם ותירצו דמ"מ כיון שאמת העידו אין לחייבם עיי"ש ונראה לי טעמא דהרי הא דעדים שהעידו שקר חייבי' לשלם אינו אלא משום דינא דגרמי וכמבואר בטח"מ סי' ל"ח ועיי"ש בש"ך באורך וא"כ כ"ז בשהעידו בשקר הוי גרמי ממש אבל בשהעידו האמת נהי דהוי הפקעת הלואתו מ"מ אין זה גרמי אלא גרמא בניזקי' דכל שאין ההיזק ניכר לא הוי גרמי אלא גרמא וכאן לא הוי כהיזק ניכר משום דנהי דהפקעת הלואתו מותר מ"מ כיסופא מיהו אית לי' וכדאמרינן בכתובות ק"ז (?) בלוה ע"מ שלא לפרוע (!) מכ"ש בהפקעת הלואת גוי ומש"ה אין לחשבו יותר מגרמא בניזקין ופטור וז"ב בסברא והנה גרמא בניזקין קיי"ל דחייב בדיני שמים וכבר ידוע דעת הראשוני' דכל היכא דהוי גרמא בניזקין מהני תפיסה (!) וכמ"ש ב??? ועיין ש"ך סי' ק"ח (ך"ח?) ויבואר במ"א באורך
שבע כתב:במה שהיה שתורתינו הקדושה
בריושמא כתב:בק"ש = בקנין שלם
אִיךְ-מֶיְין כתב:בריושמא כתב:בק"ש = בקנין שלם
יש"כ.
האם מקובל לכתוב ראשי תיבות כזה?
בריושמא כתב:בק"ש = בקנין שלם, נמצא בשו"ת אבקת רוכל, ליפציג תרי"ט, דף עט ע"ב.
נפוץ יותר בקגו"ש = בקנין גמור ושלם.
יש גם קש"מ = קנין שלם מעכשיו.
וכמובן יש ק"ג = קנין גמור, ק"ג א"ס = קנין גמור אגב סודר.
ועוד ועוד.
מה שנכון נכון כתב:עליו ביאור, זה ספר אדם הגדול.
ארזי הלבנון כתב:אשמח גם לזה.
ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
נראה כך:
נ' טעו' [=פירוש: האות נ' היא בטעות]. ונ"ל דגר' [=ונראה לי דגרסינן] שלא יתגיירו...
שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
נראה כך:
נ' טעו' [=פירוש: האות נ' היא בטעות]. ונ"ל דגר' [=ונראה לי דגרסינן] שלא יתגיירו...
ארזי הלבנון כתב:שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
נראה כך:
נ' טעו' [=פירוש: האות נ' היא בטעות]. ונ"ל דגר' [=ונראה לי דגרסינן] שלא יתגיירו...
וההמשך - "שהרי לא"?
שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
נראה כך:
נ' טעו' [=פירוש: האות נ' היא בטעות]. ונ"ל דגר' [=ונראה לי דגרסינן] שלא יתגיירו...
וההמשך - "שהרי לא"?
אל נא תקמץ בקטע הצילום שאתה מעלה, כך נוכל לעזור לך.
שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:שבענו מטובך כתב:ארזי הלבנון כתב:'שלא נתגיירו ראשונה'...
נראה כך:
נ' טעו' [=פירוש: האות נ' היא בטעות]. ונ"ל דגר' [=ונראה לי דגרסינן] שלא יתגיירו...
וההמשך - "שהרי לא"?
אל נא תקמץ בקטע הצילום שאתה מעלה, כך נוכל לעזור לך.
מה שנכון נכון כתב:שהרי וכו'. [המשך הציטוט מהעקד"י אחרי התיקון].
שבע כתב:בידה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים