ארזי הלבנון כתב:אודה לעזרתכם!
גס בה או: לבה?
כמדומני כתוב:
גס לה.
ארזי הלבנון כתב:אודה לעזרתכם!
גס בה או: לבה?
ארזי הלבנון כתב:אודה לעזרתכם!
גס בה או: לבה?
בריושמא כתב:ארזי הלבנון כתב:אודה לעזרתכם!
גס בה או: לבה?
האם יכול הארז בלבנון להביא כאן סריקה גבוהה יותר כגובה הארז בלבנון למען ייקל על קריאת המילים המסופקות?
לבי במערב כתב:כוונת הרב 'בריושמא', ככל הנראה, לסריקת קטע מושלם יותר. עכ"פ, מצו"ב כאשר השיגה יָדִי:
בשו"ת רשב"ש ליוורנו תק"ב
מצאתי כמה הגהות החתומות בשם 'יוסף'.
ניכר מתוכן ההערות שהכותב הינו גברא רבה.
האם יש למישהו השערה מיהו המגיה,
או אולי אפשרי לזהות את הכת"י?
מצורף צילום.
תודה לך.
הוד_והדר כתב:מי יכול לעזור
א[....] דברי [....] הפו"ש בלונ"ח כה"י, מחכה להישועה קרובה
ולבשו"ט, ויהי חילך ברוך בעבור כתיבתך [... ... ....]
והחיוני אד[עד] לאחת. [...] הק' משה א"ש אבד"ק זידיטשוב, חופ"ק הנ"ל יע"א
שבע כתב:הוד_והדר כתב:מי יכול לעזור
א[....] דברי [....] הפו"ש בלונ"ח כה"י, מחכה להישועה קרובה
ולבשו"ט, ויהי חילך ברוך בעבור כתיבתך [... ... ....]
והחיוני אד[עד] לאחת. [...] הק' משה א"ש אבד"ק זידיטשוב, חופ"ק הנ"ל יע"א
אדקדק?... דו''ש...
ויהי חילו ברוך בעבור כתיבתו וספין בעיני לחדא
והחיוני (אד) [עד] לאחת
*והחיוני = והחיו אותי
אם תתן תמונה רחבה יותר
נוכל לפענח בס''ד גם את המלים הראשונות
זידיטשוב?
אולי זודטשוב
הוד_והדר כתב:שבע כתב:הוד_והדר כתב:מי יכול לעזור
א[....] דברי [....] הפו"ש בלונ"ח כה"י, מחכה להישועה קרובה
ולבשו"ט, ויהי חילך ברוך בעבור כתיבתך [... ... ....]
והחיוני אד[עד] לאחת. [...] הק' משה א"ש אבד"ק זידיטשוב, חופ"ק הנ"ל יע"א
אדקדק?... דו''ש...
ויהי חילו ברוך בעבור כתיבתו וספין בעיני לחדא
והחיוני (אד) [עד] לאחת
*והחיוני = והחיו אותי
אם תתן תמונה רחבה יותר
נוכל לפענח בס''ד גם את המלים הראשונות
זידיטשוב?
אולי זודטשוב
זה כל רוחב המכתב
בפשטות, הכוונה לשורות שמעל הקטע הדורש פענוח.הוד_והדר כתב:זה כל רוחב המכתב
לבי במערב כתב:בפשטות, הכוונה לשורות שמעל הקטע הדורש פענוח.הוד_והדר כתב:זה כל רוחב המכתב
והם כשרות רות ומעלת בועז וקורבתו והשק'
והשקפותיו והסכמת נעמי
לבי במערב כתב:כך דרך המעתיקים, כשנזדמנה להם תיבה ארוכה יתר על המדה בסופה של שיטה. ואין כאן נוסח אחר או שיבוש.
ארזי הלבנון כתב:
לבי במערב כתב:
לנו אלו ה"ד פרשיות לקרותן בחודש אדר ??? ??? לענין גדול
ולכך אלו ה"ד פרשיות לקרותן בחודש אדר סמוך לניסן לענין [המילה האחרונה אינה ברורה לי כה"צ. ל. ב.]
היה נראה כמו שיש שם שתי 'יודין', "והגיעריות"לבי במערב כתב:1) והגריעות (מתחלה נכתב 'והגעירות', והטיל הסופר סגו"ל בראשן - להורות כי יש להחליפן זו בזו).
חשבתי מזה אבל מההמשך לא היה נראה ככה..לבי במערב כתב:3) בפשטות נראה 'כמאמר' (וכ"ה שם).
אגב, 'הצאן' מיותר (ונרשם בט"ס, כנראה עקב המשך הפסקא).
אכן קצת נראה ככה מסוף הדרשה.לבי במערב כתב:5) 1. ביהודים (אסתר ד, ז).
2. לשם ית', י־ה יודי"ם (וכ"ה בנדפס. אך, לדידי, אפשר שתי' 'יתברך' אינה אלא 'י־ה' שלא צלחה כתיבתו - ומשום כך הועבר עליו הקולמוס, כסימן מחיקה; מה דעת החו"ר דהכא?).
תעלומות כתב:אשמח לעזרתכם בפענוח החתימה
תודה רבה
תעלומות כתב:אשמח לעזרתכם בפענוח החתימה
תודה רבה
וונדרבר כתב:האם בסוף החתימה כתוב:
... פ"ק ליפניק?
תעלומות כתב:אשמח לעזרתכם בפענוח החתימה
תודה רבה
תעלומות כתב:תעלומות כתב:אשמח לעזרתכם בפענוח החתימה
תודה רבה
נראה לי הגעתי לפיתרון בעזרת כלל המגיבים בכל הפלטפורמות.
היה רב בליפסק בשם נתן חיים גאלנטי.
על אותו הספר יש גם חתימות מנכדיו
מה אומרים? הגיוני?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים