עזריאל ברגר כתב:ראה https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=46&t=57629
עליך עיננו כתב: האם יש מי שחולק על הרמב"ן ומבאר אחרת את מעשהו? האם היה כאן מעשה הצלה מצידו?
עליך עיננו כתב:ייש"כ מה כותב הרלב"ג?
התועלת העשרים הוא במדות, והוא, כי כאשר יביא ההכרח לסבול הפעולות המגונות, ראוי שיהיה נבחר מה שיש בו מעט מהגְּנוּת. ולזה תראה, שהיה נקל ללוט להוציא ולתת בנותיו הבתולות לאלו החטאים למלאת תאותם, להציל האנשים האלו מהפועל ההוא המגונה מאד, והוא המשכב זכור; כי משכב הנשים הוא לפי החק הטבעי, ואין כן משכב הזכרים.
עליך עיננו כתב:וגבי פדר"א צ"ע מלבד ההשואה עם מסירות נפשו של משה, בכלל לא דומה שהרי לא מסר לוט את עצמו אלא את בנותיו וצע"ג
עקביה כתב:עליך עיננו כתב:ומאד התפלאתי למצוא גם בפדר"א המשבח את לוט על מעשהו:
פרקי דרבי אליעזר פרק כה
...וְנִתְקַבְּצוּ אֵלָיו כֻּלָּם אֶל פֶּתַח הַבַּיִת לַעֲשׂוֹת כְּמִנְהָגָם. אָמְרוּ אֶל לוֹט אַיֵּה הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר בָּאוּ אֵלֶיךָ הַלָּיְלָה הוֹצִיאֵם אֵלֵינוּ וְנֵדְעָה אֹתָם [שם ה], רוֹצִים אָנוּ לַעֲשׂוֹת כְּמִנְהָגֵנוּ. מֶה עָשָׂה לוֹט, כְּשֵׁם שֶׁנָּתַן משֶׁה רַבֵּנוּ נַפְשׁוֹ עַל יִשְׂרָאֵל, כָּךְ נָתַן לוֹט נַפְשׁוֹ עֲלֵיהֶם, לָקַח שְׁתֵּי בְּנוֹתָיו וְהוֹצִיא לָהֶם תַּחַת שְׁנֵי הַמַּלְאָכִים, שֶׁנֶּאֱמַר [שם, ח] הִנֵּה נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת, וְלֹא קִבְּלוּ הָאֲנָשִׁים וכו'.
שיף כתב:לא ראיתי את הפרדר"א בפנים, אבל ממה שהעתקת אי"כ שום שבח רק סיפור דברים, והדמיון למשה הוא רק שמסר נפשו על הכנסת אורחים ואכתי צע"ק.
והנה רבותינו האחרונים נחלקו אם ההכנסת אורחים של לוט היה משפה ולחוץ ורק חיקוי של אברהם אבינו, או שבאמת עשה כן בכל ליבו,וממעשה זה עצמו יש ג"כ הוכחה לב' הצדדים.[שמעתי שכן הוכיחו הקהי"י והגרי"א שר או הסבא מסלבודקא]
ראיתי מרמזים לדברי המשנה בסוף הוריות: בִּזְמַן שֶׁשְּׁנֵיהֶם עוֹמְדִים לְקַלְקָלָה, הָאִישׁ קוֹדֵם לָאִשָּׁה.עקביה כתב:התפלאתי למצוא בפדר"א המשבח את לוט על מעשהו.
ביקורת תהיה כתב:ראיתי מרמזים לדברי המשנה בסוף הוריות: בִּזְמַן שֶׁשְּׁנֵיהֶם עוֹמְדִים לְקַלְקָלָה, הָאִישׁ קוֹדֵם לָאִשָּׁה.עקביה כתב:התפלאתי למצוא בפדר"א המשבח את לוט על מעשהו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים