ברש"י פסוק יד' מבואר שכל תולדות שמים וארץ נבראו מיום הראשון ,רק שכל אחד ואחד נקבע ביום שנגזר עליו..
האם יש מי שחולק על דבריו?
לעמל יולד כתב:הרמב"ן חולק על המקום עם רש"י, שלרש"י המאורות נבראו כבר ביום ראשון, ולהרמב"ן נבראו ביום רביעי.
עליך עיננו כתב:לעמל יולד כתב:הרמב"ן חולק על המקום עם רש"י, שלרש"י המאורות נבראו כבר ביום ראשון, ולהרמב"ן נבראו ביום רביעי.
לא הבנתי כונתו,אני רואה ברמב"ן שכ' להדיא כרש"י
וז"ל הנה האור נברא ביום ראשון והאיר ביסודות וכ'ו ועתה ברביעי רצה הקב"ה שיהיו ברקיע מאורות מגיעים אור לארץ..
וזה ממש כדברי רש"י שמיום ראשון נבראו וברביעי צוה עליהם להתלות ברקיע..
ועוד שאלתי היתה על שאר תולדות השמים והארץ האם יש שחולקים על רש"י שכל דבר נברא ביומו?
הסקרן_הקטן כתב:אברבנל והמלבים לומדים שהרמב"ן חולק על רש"י
ישנם עוד כמה ראשונים שלומדים כמו הרמב"ן - רבינו ניסים בדרשות ועוד
עליך עיננו כתב:שניהם מסכימים שהיה בריאה ביום ראשון רק נחלקו האם היה רק היסודות או גם הפרטים לא כן?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים