הורודנאי כתב:אגב, מה ההסבר הטבעי לירידת המן ע"פ פשוטו של מקרא?.
יאיר כתב:אהבתי את השאלה
יאיר כתב:אהבתי את השאלה אבל אני לא בטוח שלכל הניסים יש הסבר טבעי.
למטה שנהפך לנחש וליד שנצטרעת ומתרפאת כהרף עין יש הסבר טבעי?
למכת דם יש הסבר?
למכת ברד (עם אש) יש הסבר טבעי? לא בטוח
(וכן לעוד)
הורודנאי כתב:אגב, מה ההסבר הטבעי לירידת המן ע"פ פשוטו של מקרא?.
יושב ירושלים כתב:הורודנאי כתב:אגב, מה ההסבר הטבעי לירידת המן ע"פ פשוטו של מקרא?.
ע"פ פשוטו של מקרא היה זה נס כמובן, אבל אם אתה בכל זאת מעונין ב'הסבר טבעי' עי' באב"ע [טז,יג] מה שהביא בשם חוי [ודחאהו בתוקף!].
ירקב שם חוי שאמר כי המן הוא הנקרא בלשון פרסי תרנגבי''ן ובלשון ערבי מ''ן ובל' לע''ז מנ''א. כי קושיות רבות עמדו עליו.האחת כי איננו יורד היום במדבר סיני כי ההר ידוע ואני ראיתי זה הדומה למן במלכות אלצכי''ר. והוא יורד בניסן ובאייר ולא בחדשים אחרים. ועוד אם תשימהו לשמש לא ימס. ועוד כי בלילה לא יבאש ועוד כי איננו חזק ואין צורך שידוכנו אדם במדוכה שיעשה ממנו עוגות. ועוד כאשר יושם בלשון יומם ועוד כי איננו משביע שיוליד דם טוב רק הוא נכנס ברפואות. ועוד כי ביום הששי היה יורד משנה ועוד כי לא היה יורד בשבת ועוד כי ירד לכל מקום שיחנו. ועוד כי עבר עמהם את הירדן. ולא שבת עד חצי ניסן על דרך הפשט:
יאיר כתב:אהבתי את השאלה אבל אני לא בטוח שלכל הניסים יש הסבר טבעי.
למטה שנהפך לנחש וליד שנצטרעת ומתרפאת כהרף עין יש הסבר טבעי?
למכת דם יש הסבר?
למכת ברד (עם אש) יש הסבר טבעי? לא בטוח
(וכן לעוד)
אום אני חומה כתב:כידוע לצדיק היה המן ליד הדלת, לבינוני רחוק יותר ולרשע מחוץ למחנה.
ולא זכיתי להבין איך הבינוני ידע מה שלו ומה דווקא של חברו,
וכן מדוע חלק מהרשעים לא לקחו משל הבינוני הקרוב, האם גזל חמירא להו,
חשוב לי בעיקר מקור לתשובה .
ישר כוח
הפצת המעיינות כתב:הורודנאי כתב:אגב, מה ההסבר הטבעי לירידת המן ע"פ פשוטו של מקרא?.יאיר כתב:אהבתי את השאלה
לא אהבתי את השאלה
סעדיה כתב:באילת השחר כתוב אחרת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים