טור תלגא כתב:עי' אבן עזרא
אפשר כתב:י"ל שרחל עשתה כמו שהשבטים עשו בשכם
רמב"ן כתב:אבל יעקב צוה להסיר אותה לטהרת הקדש שיהיו ראויים לעבוד את השם ולהקריב לפניו קרבן, כאשר צוה להם בטבילה וחלוף הבגדים.
מן השורה כתב:אפשר כתב:י"ל שרחל עשתה כמו שהשבטים עשו בשכם
לא הבנתי, הרי לא עשתה זאת, אלא לקחה אותם איתה?רמב"ן כתב:אבל יעקב צוה להסיר אותה לטהרת הקדש שיהיו ראויים לעבוד את השם ולהקריב לפניו קרבן, כאשר צוה להם בטבילה וחלוף הבגדים.
משמע מדברי הרמב"ן שביטול ע"ז מועיל רק להדיוט ולא לגבוה, דאכתי מאוס הוא.
איתן כתב:טור תלגא כתב:עי' אבן עזרא
אמנם הוא עצמו בפירושו שבע"פ (שהועלה על הכתב ע"י ר' יוסף בן יעקב ממורויל) פירש אחרת לגמרי.
עיינו בייסוד מורא וסוד התורה, הוצאת בר-אילן, מהדורה שניה, עמ' 225 (באחרית דבר). ושם הם מפנים למקראות גדולות הכתר,ספר בראשית, לה, א-ב, עמ' 80.
והמשכיל בעת ההיא ידום.
איתן כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=46&t=30707
משך חכמה
(לב, כד) ויעבר את אשר לו - פירש רש"י דאשר לו העביר. אבל התרפים אשר גנבה רחל מאביה לבן בזה לא זכי ולא העבירם רק השליכן תוך הנחל וכמו שאמרו (עבודה זרה מב:) יוליכן לים המלח ויעוין מ"ר (פא-ג) על פסוק ויטמון אותם תחת האלה כו'.
ארזי הלבנון כתב:אשמח לראות התייחסויות להשארות הטרפים אצל רחל. בפרט לשיטת רש"י שעשתה כן ע"מ להרחיקו מע"ז.
מרבה_שלום כתב:ארזי הלבנון כתב:אשמח לראות התייחסויות להשארות התרפים אצל רחל. בפרט לשיטת רש"י שעשתה כן ע"מ להרחיקו מע"ז.
מן הסתם רמב"ן ואב"ע על אתר ראית.
מוטוש כתב:מדוע יעקב הגיב בצורה כל כך קיצונית?!
עם אשר תמצא את אלוהיך לא יחיה!
הוא לא יכל להגיב בצורה אחרת?!
עזריאל ברגר כתב:מוטוש כתב:מדוע יעקב הגיב בצורה כל כך קיצונית?!
עם אשר תמצא את אלוהיך לא יחיה!
הוא לא יכל להגיב בצורה אחרת?!
בן נח נהרג על הגזל.
מוטוש כתב:מדוע יעקב הגיב בצורה כל כך קיצונית?!
עם אשר תמצא את אלוהיך לא יחיה!
הוא לא יכל להגיב בצורה אחרת?!
מוטוש כתב:עזריאל ברגר כתב:מוטוש כתב:מדוע יעקב הגיב בצורה כל כך קיצונית?!
עם אשר תמצא את אלוהיך לא יחיה!
הוא לא יכל להגיב בצורה אחרת?!
בן נח נהרג על הגזל.
יותר חמור מעבודה זרה?!
עקביה כתב:https://www.herzog.ac.il/vtc/0026403.html
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים