שייף נפיק כתב:אתמול הייתי בשיעור ממו"ר. צעיר אחד היה שם ושאל, כיון שמצינו שאברהם אבינו הזדרז כל כך בעקידה, למה לא לקח סוס עמו שהוא מהיר הרבה יותר מחמור??
מקדש מלך כתב:שאלת תם: מי אמר שהיו לו סוסים? בתורה לא כתוב את זה אפילו פעם אחת. במנחת יעקב אבינו לא נכללו סוסים.
הסוסים היו באותו דור בייצור בלעדי של מצרים, ויועדו למטרות מלחמה, ומן הסתם היו רק ברשות המלכויות, כמו תותחים טנקים ומטוסים בימינו.
ישראליק כתב:שייף נפיק כתב:אתמול הייתי בשיעור ממו"ר. צעיר אחד היה שם ושאל, כיון שמצינו שאברהם אבינו הזדרז כל כך בעקידה, למה לא לקח סוס עמו שהוא מהיר הרבה יותר מחמור??
הוא הזדרז לקום אבל מאן יימר שעשה את מעשיו במהירות?
לענין כתב:ע"ז ד' ב'
בעידנא דחזו ליה דהוה רכיב אחמריה אמרו ליה מאי טעמא לא רכבתא אסוסיא?
שייף נפיק כתב:אתמול הייתי בשיעור ממו"ר. צעיר אחד היה שם ושאל, כיון שמצינו שאברהם אבינו הזדרז כל כך בעקידה, למה לא לקח סוס עמו שהוא מהיר הרבה יותר מחמור??
שייף נפיק כתב:ישראליק כתב:שייף נפיק כתב:אתמול הייתי בשיעור ממו"ר. צעיר אחד היה שם ושאל, כיון שמצינו שאברהם אבינו הזדרז כל כך בעקידה, למה לא לקח סוס עמו שהוא מהיר הרבה יותר מחמור??
הוא הזדרז לקום אבל מאן יימר שעשה את מעשיו במהירות?
ודאי וודאי! ועיין ברמב"ן עה"פ ויבקע עצי עולה.
דרומי כתב:שאלו את זה על משה רבינו ועל משיח צדקנו.
מקדש מלך כתב:שאלת תם: מי אמר שהיו לו סוסים? בתורה לא כתוב את זה אפילו פעם אחת. במנחת יעקב אבינו לא נכללו סוסים.
הסוסים היו באותו דור בייצור בלעדי של מצרים, ויועדו למטרות מלחמה, ומן הסתם היו רק ברשות המלכויות, כמו תותחים טנקים ומטוסים בימינו.
שמר כתב:סוס מיועד לרכיבה, חמור מיועד למשא (כִּי תִרְאֶה חֲמוֹר שׂנַאֲךָ רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ וְחָדַלְתָּ מֵעֲזֹב לוֹ עָזֹב תַּעֲזֹב עִמו ועוד הרבה), וכאן היה צריך לקחת עמו עצי עולה לכן לקח חמור.
ראה רמב"ן שמות ט, ג
ורבנו בחיי בראשית ב, יט
דרומי כתב: וכן היא פשטות המקרא.
בן אדם כתב:מענין לענין
איך יתכן שלקח להם 3 ימים עד שהגיעו להר המוריה, הרי ההליכה מבאר שבע להר הבית לוקח לכל היותר 20 שעות (עפ"י גוגל מפות).
שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
שייף נפיק כתב:בן אדם כתב:מענין לענין
איך יתכן שלקח להם 3 ימים עד שהגיעו להר המוריה, הרי ההליכה מבאר שבע להר הבית לוקח לכל היותר 20 שעות (עפ"י גוגל מפות).
עיין תנחומא שבגלל עיכוב השטן התעכבו.
בן אדם כתב:מקדש מלך כתב:שאלת תם: מי אמר שהיו לו סוסים? בתורה לא כתוב את זה אפילו פעם אחת. במנחת יעקב אבינו לא נכללו סוסים.
הסוסים היו באותו דור בייצור בלעדי של מצרים, ויועדו למטרות מלחמה, ומן הסתם היו רק ברשות המלכויות, כמו תותחים טנקים ומטוסים בימינו.
גם אני תמיד חשבתי כן, אמנם לא עשיתי בירור, האם ידוע לכבודו ממקורות חיצוניים על התקופה הזה?
בן אדם כתב:שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
מה קרה לך? אדם בונויו הולך 10 פרסאות ביום היינו כארבעים ק"מ. מסקנה רק ביום השלישי מגיע.
אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
מה קרה לך? אדם בינוני הולך 10 פרסאות ביום היינו כארבעים ק"מ. מסקנה רק ביום השלישי מגיע.
שלא לדבר על העובדה שגוגל סופר 91 ק"מ מבאר שבע לירושלים דרך כביש 60. אתה יכול להניח שבימי אברהם אבינו הפיתולים שהיו צירכים לעשות כדי לעקוף מכשולים (יערות הרים וגבעות ) האריכו את הדרך.
לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
מה קרה לך? אדם בינוני הולך 10 פרסאות ביום היינו כארבעים ק"מ. מסקנה רק ביום השלישי מגיע.
שלא לדבר על העובדה שגוגל סופר 91 ק"מ מבאר שבע לירושלים דרך כביש 60. אתה יכול להניח שבימי אברהם אבינו הפיתולים שהיו צירכים לעשות כדי לעקוף מכשולים (יערות הרים וגבעות ) האריכו את הדרך.
מי שחושב שאפשר לעבור 90 ק"מ בהליכה בפחות מיומיים, לא עשה זאת מעולם (אמנם יש מסעות צבאיים שעושים כן, אך יש לחלק ואכמ"ל)...
רוב רובו של ציר 60 דהיום, זהה לציר הליכתו של אאע"ה.
לעניין השאלה על סוס, דומני שכבר דנו באשכול אחר בשאלה דומה:
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=468328#p468328 (ושם כל העניין).
ביום השלישי. וכי מאחר שהדרך קרובה למה נתעכב שלשת ימים? ...
אוצר החכמה כתב:שלא לדבר על העובדה שגוגל סופר 91 ק"מ מבאר שבע לירושלים דרך כביש 60. אתה יכול להניח שבימי אברהם אבינו הפיתולים שהיו צירכים לעשות כדי לעקוף מכשולים (יערות הרים וגבעות) האריכו את הדרך.
בן אדם כתב:לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:שמר כתב:ולפי אטלס כרטא??
אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
מה קרה לך? אדם בינוני הולך 10 פרסאות ביום היינו כארבעים ק"מ. מסקנה רק ביום השלישי מגיע.
שלא לדבר על העובדה שגוגל סופר 91 ק"מ מבאר שבע לירושלים דרך כביש 60. אתה יכול להניח שבימי אברהם אבינו הפיתולים שהיו צירכים לעשות כדי לעקוף מכשולים (יערות הרים וגבעות ) האריכו את הדרך.
מי שחושב שאפשר לעבור 90 ק"מ בהליכה בפחות מיומיים, לא עשה זאת מעולם (אמנם יש מסעות צבאיים שעושים כן, אך יש לחלק ואכמ"ל)...
רוב רובו של ציר 60 דהיום, זהה לציר הליכתו של אאע"ה.
לעניין השאלה על סוס, דומני שכבר דנו באשכול אחר בשאלה דומה:
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=468328#p468328 (ושם כל העניין).
אכן לא עשיתי זאת מעולם.
רק לפי דבריך קצת מעניינים דברי המדרש תנחומא:ביום השלישי. וכי מאחר שהדרך קרובה למה נתעכב שלשת ימים? ...
אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:בן אדם כתב:אנסח את זה אחרת: הדרך מבאר שבע להר (ארץ?) המוריה היא 90 ק"מ, לעבור מרחק כזה אין צורך בשלשה ימים.
מה קרה לך? אדם בינוני הולך 10 פרסאות ביום היינו כארבעים ק"מ. מסקנה רק ביום השלישי מגיע.
שלא לדבר על העובדה שגוגל סופר 91 ק"מ מבאר שבע לירושלים דרך כביש 60. אתה יכול להניח שבימי אברהם אבינו הפיתולים שהיו צירכים לעשות כדי לעקוף מכשולים (יערות הרים וגבעות ) האריכו את הדרך.
מי שחושב שאפשר לעבור 90 ק"מ בהליכה בפחות מיומיים, לא עשה זאת מעולם (אמנם יש מסעות צבאיים שעושים כן, אך יש לחלק ואכמ"ל)...
רוב רובו של ציר 60 דהיום, זהה לציר הליכתו של אאע"ה.
לעניין השאלה על סוס, דומני שכבר דנו באשכול אחר בשאלה דומה:
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=468328#p468328 (ושם כל העניין).
אכן לא עשיתי זאת מעולם.
רק לפי דבריך קצת מעניינים דברי המדרש תנחומא:ביום השלישי. וכי מאחר שהדרך קרובה למה נתעכב שלשת ימים? ...
הועלתה כאן קודם שאלה האם המדרש סובר שהיה אברהם אבינו אז בבאר שבע או שאפשר לומר שהיה בחברון.
והנראה בעקידה שהיתה הצואה בה בבאר שבע, כי שם היה דר ושם חזר, כי כן כתוב בתחילה: ויטע אשל בבאר שבע ויקרא שם בשם י״י אל עולם (בראשית כ״א:ל״ג), ואמר: ויגר אברהם בארץ פלשתים ימים רבים (בראשית כ״א:ל״ד), והוא גרותו בבאר שבע שהוא בארץ פלשתים, ושם נצטווה בעקידה. ועל כן שהה בדרך שלשה ימים, שארץ פלשתים רחוקה מירושלים, שאילו חברון בהר יהודה הוא, כי כן כתוב (יהושע כ׳:ז׳), וקרוב לירושלים. ובשובו מן העקידה לבאר שבע חזר, כמו שנאמר: וישב אברהם אל נעריו ויקומו וילכו יחדו אל באר שבע וישב אברהם בבאר שבע (בראשית כ״ב:י״ט), להורות שנתעכב שם וישב בו שנים. ואם כן, לא מתה שרה באותו זמן כי לא היה אברהם דר בבאר שבע ושרה דרה בחברון.
וכן נראה כי יצחק נולד בבאר שבע, כי כתוב תחילה: ויסע משם אברהם ארצה הנגב וישב בין קדש ובין שור ויגר בגרר (בראשית כ׳:א׳), ואבימלך אמר אליו: הנה ארצי לפניך כטוב בעיניך שב (בראשית כ׳:ט״ו), ונתישב שם בארץ ההיא בבאר שבע, שכן כתוב: ויהי בעת ההיא ויאמר אבימלך ופיכול שר צבאו אל אברהם לאמר (בראשית כ״א:כ״ב), ואין כתוב שהלכו אליו מגרר, ויכרתו שם הברית בבאר שבע. וכן תראה כי הגר, כאשר הוציאו אותה מבית אברהם ביום הגמל את יצחק, הלכה במדבר באר שבע (בראשית כ״א:י״ד) ששם היו דרים. אבל אחר ימים רבים נסע מארץ פלשתים ובא לחברון ונפטרה שם הצדקת.
אבל לפי המדרש צריכין אנו לומר כי אברהם ושרה בזמן העקידה היו דרים בחברון, ושם נצטוה. ומה שאמר: ביום השלישי וישא אברהם את עיניו (בראשית כ״ב:ד׳) – כי לא נגלה לו ההר חמד אלהים עד היום השלישי, והיה בשני הימים הולך בסביבי ירושלים ולא היה הרצון להראות לו. ואברהם אחר העקידה לא שב למקומו לחברון, אבל הלך תחלה אל באר שבע מקום האשל שלו לתת הודאה על נסו, ושם שמע במיתת שרה ובא. ומי שאמר מהר המוריה בא, ומי שאמר מבאר שבע בא, הכל טעם אחד. ולפי זה, מה שאמר הכתוב: וישב אברהם בבאר שבע (בראשית כ״ב:י״ט) יהיה ענינו כי בשובו מן העקידה שב אל באר שבע, ומשם הלך לקבור את שרה, ואחר הקבורה מיד חזר לבאר שבע ונתישב שם שנים, והשלים הכתוב ענין באר שבע כאחד ואחרי כן ספר בקבורה. ושם בבאר שבע נשא יצחק את רבקה, כמו שאמר: והוא יושב בארץ הנגב (בראשית כ״ד:ס״ב)
וקשה למה לא שינו בפרשת אברהם ויחבוש את חמורו, שלא יאמר אדם כאברהם שכתוב בו בכסף ובזהב, לא היה לו סוס. ושמא שאני התם דלא כתוב וירכב, ואפשר לקח החמור לטעון העצים, אבל הוא רכב על סוס ולא הוזכר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים