דרומי כתב:אולי פשוט כי דן ענינו דין (ההוא דאמר דינו דיני כו')
הא לחמא עניא כתב:בדיוק בשבת האחרונה הובא בעלים לתרופה, בעמוד הראשון מדור פלאות עדותיך, בשם הרה"ק הרבי רבי יהונתן אייבשיץ שהוכיח מפסוק זה שהאריה בעצמותו הוא בע"ח טהור, אך אין אוכלים את בשרו כיון שהוא מתפטם ממאכלות אסורות נבילות וטריפות.
דרומי כתב:באור החיים כתב בענין זה, שהאריה במקורו הוא קדוש, "פני אריה אל הימין", וזה גופא הטעם ש'נפל רחוק וכו'
עושה חדשות כתב:וחכ"א העירני לדבר נפלא, שבהריגתו של עשיו עצמו ג"כ מצינו את הצירוף הנ"ל, יהודה דן ויוסף.
בתוס' גיטין נה: כ' (ע"פ הירושלמי שם והבבלי בסוטה) על צירוף בין יהודה לחושים בן דן, והרמב"ן בפ' ויחי מביא מיוסיפון שזה היה ע"י יוסף.
עושה חדשות כתב:(ישעיהו פי"א, ופס"ה).
וברש"י הביא "ומדרש אגדה ואריה כבקר יאכל תבן לפי שמצינו שעשו נופל ביד בני יוסף שנאמר בית עשו לקש ובית יוסף להבה וגו' אבל ביד בני שאר השבטים שנמשלו לחיות לא מצינו לכך נאמר ואריה כבקר יאכל תבן אותם השבטים שנמשלו כאריה כגון יהודה ודן כיוסף שנמשל כשור יאכלו אותו שנמשל כתבן".
וחכ"א העירני לדבר נפלא, שבהריגתו של עשיו עצמו ג"כ מצינו את הצירוף הנ"ל, יהודה דן ויוסף.
בתוס' גיטין נה: כ' (ע"פ הירושלמי שם והבבלי בסוטה) על צירוף בין יהודה לחושים בן דן, והרמב"ן בפ' ויחי מביא מיוסיפון שזה היה ע"י יוסף.
ובאמת יוסף ויהודה זה נשמע קשור לענין של משיח ב"י וב"ד, אבל מה הייחוד בשבט דן לענין זה.
ושמא י"ל ע"פ מש"כ רש"י בפ' ויקהל על אהליאב משבט דן, עי"ש.
אשמח לכל הוספה והרחבה.
חלמישצור כתב:דרומי כתב:אולי פשוט כי דן ענינו דין (ההוא דאמר דינו דיני כו')
"...וכן במשיח אביו מיהודה ואמו מדן, שלכך נקרא יהודה ודן גור אריה שהמשיח יוצא מבין שניהם. וכן אמר יעקב שהמשיח יצא מדן שנאמר דן ידין עמו כאחד, זה המשיח שעתיד לדון כהקב"ה שנקרא אחד, מה הוא דן בלא ראיה ושמיעה כן משיח שנאמר ולא למראה עיניו וגו' ולא למשמע אזניו וגו' (ישעיה י"א ג')" (בראשית רבתי, מט, טז, מהד' אלבק, עמוד 244)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים