עמוד 1 מתוך 1

איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 10:44 am
על ידי שמר
איך הותר ליצחק להישחט, הלא מבואר שהיה לאברהם לעזר שלא נתנגד וכו', וצ"ב איך לא ברח הרי הוי כמאבד עצמו לדעת, שהרי הוא לא קיבל נבואה בענין כאברהם, ואכתי מחוייב הוא בכל התורה.

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 10:45 am
על ידי עזריאל ברגר
נכב"ב.

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 10:48 am
על ידי שמר
עזריאל ברגר כתב:נכב"ב.

היכן?

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 10:55 am
על ידי עזריאל ברגר
שמר כתב:
עזריאל ברגר כתב:נכב"ב.

היכן?

viewtopic.php?p=344505#p344505
ציטוט משם:
רבותיי כתב:אם כן, למה היה לו ליצחק להאמין לאביו?

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 12:06 pm
על ידי מנצפך
רבינו אברהם אבן עזרא כתב:יש אומרים איך אמר אברהם ונשובה. ואחרים ענו כי היה בדעתו להביא עצמותיו ואברהם דחם כדי שלא יסורו עד שובו. ושלא ירגיש יצחק ויברח. ורבותינו ז''ל אמרו שהיה יצחק כאשר נעקד בן שלשים ושבע שנים. ואם דברי קבלה נקבל. ומדרך סברא אין זה נכון. שהיה ראוי שתהיה צדקת יצחק גלוי' ויהיה שכרו כפול משכר אביו שמסר עצמו ברצונו לשחיטה ואין בכתוב מאומה על יצחק. ואחרים אמרו שהיה בן חמש שנים גם זה לא יתכן בעבור שישא עצי העולה. והקרוב אל הדעת שהי' קרוב לי''ג שנים. והכריחו אביו ועקדו שלא ברצונו והעד שאביו הסתיר הסוד ממנו ואמר אלהים יראה לו השה כי אילו אמר לו אתה העולה יתכן שיברח:

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ג' נובמבר 14, 2017 11:50 am
על ידי הצבי
אישתמיטתיה לכל המגיבים ששאלת פותח האשכול היא שאלת הגמרא (סנהדרין פ"ט ע"ב) דאי לא תימא הכי אברהם בהר המוריה היכי שמע ליה יצחק אליהו בהר הכרמל היכי סמכי עליה ועבדי שחוטי חוץ, אלא היכא דמוחזק שאני

Re: איך הותר ליצחק להשחט

פורסם: ש' נובמבר 25, 2017 8:51 pm
על ידי הצבי
הצבי כתב:אישתמיטתיה לכל המגיבים ששאלת פותח האשכול היא שאלת הגמרא (סנהדרין פ"ט ע"ב) דאי לא תימא הכי אברהם בהר המוריה היכי שמע ליה יצחק אליהו בהר הכרמל היכי סמכי עליה ועבדי שחוטי חוץ, אלא היכא דמוחזק שאני

שו"ר ברבינו בחיי על אתר שהרחיב בזה. וז"ל: ורבים ישאלו איזה מהם גדול כוחו, ומי משניהם הגדיל לעשות, אם אברהם הבא לשחוט את בנו הוא בעצמו בידיו, או יצחק המפקיר עצמו להשחט. יש שאמרו גדול כוחו של אברהם יותר מיצחק לפי שהמפקיר עצמו ליהרג נקל הוא מאד מן האב שבא לשחוט את בנו בידיו, אם לא תאמר כן למה צוה הקב"ה לאברהם לשחוט את בנו בידיו יצוהו להרוג את עצמו או שתבוא המצוה ליצחק, אלא בודאי זה ראיה כי גדול כוחו של אברהם יותר מיצחק. ויש שאמרו גדול כוחו של יצחק, לפי שאברהם נצטוה בזה מפי ה' וזה נצטוה מפי אביו ולכך גדול כח אמונתו של יצחק. ונראה כדעת האומר גדול כוחו של אברהם שהרי יצחק אף על פי שלא נצטווה מפי ה' יתברך יודע היה באביו שהוא נביא ונתחייב לשמוע ממנו כמפי ה' יתברך שהרי דבר הנביא דבר ה' הוא, וכתיב (דברים יח, יט) והיה האיש אשר לא ישמע אל דברי אנכי אדרוש מעמו, ומטעם זה בזאת המצוה צוה הקב"ה לאברהם ולא ליצחק לבאר כי גדול כוחו של אברהם: