הכהן כתב:http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=12087
יש"כ להפניה.
במשמר הלוי הביא גם דברי החזו"א זבחים קמא סי' מא סקי"ח, וחת"ס יו"ד רס"ד, שכתבו שלא נזכר חורבן שילה במקרא, וע"כ שכיון שהלך משם הארון פקעה קדושתו. והאריך בזה בעל המשמר הלוי לזכרו תאוות נפש, אבל רש"י תהלים עד ח, כתב מפורש שנשרף ונחרב שילה ע"י פלשתים. וזה ביאור הפסוק
שרפו כל מועדי אל בארץ.
ונוב חרבה ע"י ששאול הכרית כל נוב עיר הכהנים מאיש עד אישה וכו' ממילא לא היה עוד טעם שישכון שם המשכן, והיתה כמו עיר חרם של מורדי במלכות, והעתיקוה לגבעון.
ומה שאמרו משמת שמואל חרבה נוב, והלא זה לא היה במות שמואל, אף שהיה בזמן סמוך, צ"ל דלא היה שאול עושה מעשה כזה להכרית נוב עיר הכהנים אילו היה שמואל קיים.
(ומדי דברי בזה, לא אמנע מלהרגיש כמה גדול כח התשובה, שאחרי מעשה נורא ועצום כזה שעשה שאול, עשה תשובה ונתכפר לו, כמ"ש רבינו יונה שמפני שבוש להזכיר את האורים והתומים שהרג נוב, נתכפר לו, וא"ל שמואל מחר אתה עימי עימי במחיצתי).