שאלה: צ"ע אם לא ה' שלח את משה מדוע שימותו, ומבואר בפסוק שמשה אמר שעכ"פ ימותו, כל השאלה היא, האם ימותו
בבריאה חדשה או במיתת כל אדם, וזה צע"ג דאם לא ה' שלחני מהכ"ת שימותו.
מבקש תורה כתב:חידוש של רבי משה פינשטיין זצ"ל -איך גורמים לכך שנמצא חן בעיני ה'??????
מבקש תורה כתב:א. הערה בדברי המשך חכמה. כ' המשך חכמה תחילת הפר' ואקחה פת לחם וסעדו לבכם אחר תעברו. על דרך הלצה, דשיטת היראים דאכילה בלא שתיה אינו חייב בברכת המזון, לכן אמר, שלא אתן לכם רק לחם לאכול בלא שתיה, ולכן "אחר" - "סמוך", תיכף "תעבורו", שלא תצטרכו לברך. וצ"ע הרי ד"ז מפורש נגד ד' הגמ' בסוטה דף י ע"ב, ויקריא מלמד שהקריא אברהם אבינו לשמו של הקדוש ברוך הוא בפה כל עובר ושב כיצד לאחר שאכלו ושתו עמדו לברכו אמר להם וכי משלי אכלתם משל אלהי עולם אכלתם הודו ושבחו וברכו למי שאמר והיה העולם ע"כ. וא"כ הרי כל מטרת ההכנסת האורחים היה ללמדם דעת ה', א"כ איך אפ"ל שאברהם אבינו כאן נתחכם שלא יצטרכו לברך ויוכלו מיד ללכת וצע"ג. [/color]
בברכה המשולשת כתב:שאלה ח אינה מובנת- הרי היתה שם מאכלת
צעיר_התלמידים כתב:השאלה אולי להיפך למה לא אמר הנה האש העצים והמאכלת.
והנה לא הקשה ג"כ יצחק מהמאכלת כמו שהקשה מהאש והעצים לפי שדרך בני אדם להוליך בדרך חרב או מאכלת מפני האויבים או מפני החיות הרעות ומפני זה לא הקשה יצחק מהמאכלת.
מבקש תורה כתב:ט. חידה. היכן בפרשה מרומז שאיש שהוא כפות, לא אמרינן חי נושא את עצמו.
סעדיה כתב:שאלה ט' - חי' מהריל"ד
בן הרב כתב:עוד שאלה בפ' וירא
טבח, גחם, תחש ומעכה, זה בנים או בנות???
עזריאל ברגר כתב:בן הרב כתב:עוד שאלה בפ' וירא
טבח, גחם, תחש ומעכה, זה בנים או בנות???
לפי רשי - בנים.
מבקש תורה כתב:ב. ברכת לבן ואמו לאחותם. כתב האור החיים פרשת חיי שרה בזה"ל (ס) את היי לאלפי רבבה וגו'. טעם אומרו את פי' אחר שנתבשר אברהם שאלפי רבבה יצאו מיצחק יהי רצון שיצאו ממך ויותר היה טוב להם שלא יהיה הדבר ולא יקום והבן כי כל חלק הרע ישנא חלק הטוב ולו יהיה בנו ובתו: וראה רש"י, וצ"ע מניין לו לפרש כן אולי באמת ברכו אותה שתהיה לאלפי רבבה, כמו אב שמברך לבתו.
מבקש תורה כתב:ח. כישוף בב"נ. ולבני הפלגשים נתן אברהם מתנות כ' רש"י שם טומאה כישוף ומעשה שדים, וצ"ע דכישוף אסור מה"ת ובנהדרין נו: דגם ב"נ מצווין על הכישוף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים