שפה ברורה כתב:אני הבנתי הקושיא, כי לא היה לו כלל לספר שאחיו היה בכאן מקודם ולקח את הברכות, יהיה על ידי מרמה, או על ידי חכמה
אוצר החכמה כתב:אבל איני מבין אם על עצם הדבר הלא צריך לדעת שגביר שמו לו ולא להיפך. כי הרי זה מה שמחווייב לעשות לקבל את הדין ולא למרוד.
אלכס כתב:בחיפוש קצר באוצר מצאתי בזה ב'דרך שיחה' מהגרח"ק שליט"א, יעו"ש.
אלכס כתב:מטרה שלא הושגה...
איש רגיל כתב:אולי אפשר לתרץ שאמר לו כן לתועלת, שלא יחשוב שיצחק מסר לו בכוונה את הברכות, וע"י כך עלול עשיו לבוא לידי שנאה כלפי יצחק.
בן החבורה כתב:שמעתי השבת בשם החידושי הרי"ם שיצחק חשב שיעקב הוא בטלן - איש תם - ולכן רצה לברך את עשיו שהוא חכם - כי ציד בפיו, אבל כש'בא אחיך במירמה' הבין שגם הוא חכם ואמר 'גם ברוך יהיה'.
איש רגיל כתב:אלכס כתב:מטרה שלא הושגה...
למה לא הושגה? וכי הוא שנא את יצחק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 150 אורחים