אוצר החכמה כתב:שמתי לב לדבר מעניין ואיני יודע אם כבר העירו אותו.
לפי המבואר בתורה היו בסדום לאברהם אבינו עשרה מבני משפחתו והנלוים אליה.
לוט ואשתו, שתי בנותיו הנמצאות, שתי בנותיו האחרות, שני חתניו ושני בנים. (מי לך פה חתן ובניך ובנותיך, וידבר אל חתניו. ומיעוט רבים שנים).
כך שאפשר לפרש שאלו הם העשרה שאאע"ה ציפה שיהיו צדיקים שבעבורם יינצל המקום.
כדכד כתב:אם לא נקבל דרשת חז"ל
בן מיכאל כתב:כעין זה כתב בחתם סופר.
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:אם לא נקבל דרשת חז"ל
בשביל מה לא לקבל?
דברינו נאמרו לפי הדרשה הזאת!
עזריאל ברגר כתב:בן מיכאל כתב:כעין זה כתב בחתם סופר.
נשמח אם מישהו יכול להביא את דבריו.
אוצר החכמה כתב:לוט ואשתו ...
כך שאפשר לפרש שאלו הם העשרה שאאע"ה ציפה שיהיו צדיקים שבעבורם יינצל המקום.
אוצר החכמה כתב:שמתי לב לדבר מעניין ואיני יודע אם כבר העירו אותו.
לפי המבואר בתורה היו בסדום לאברהם אבינו עשרה מבני משפחתו והנלוים אליה.
לוט ואשתו, שתי בנותיו הנמצאות, שתי בנותיו האחרות, שני חתניו ושני בנים. (מי לך פה חתן ובניך ובנותיך, וידבר אל חתניו. ומיעוט רבים שנים).
כך שאפשר לפרש שאלו הם העשרה שאאע"ה ציפה שיהיו צדיקים שבעבורם יינצל המקום.
אוצר החכמה כתב:שמתי לב לדבר מעניין ואיני יודע אם כבר העירו אותו.
לפי המבואר בתורה היו בסדום לאברהם אבינו עשרה מבני משפחתו והנלוים אליה.
לוט ואשתו, שתי בנותיו הנמצאות, שתי בנותיו האחרות, שני חתניו ושני בנים. (מי לך פה חתן ובניך ובנותיך, וידבר אל חתניו. ומיעוט רבים שנים).
כך שאפשר לפרש שאלו הם העשרה שאאע"ה ציפה שיהיו צדיקים שבעבורם יינצל המקום.
אוצר החכמה כתב:שמתי לב לדבר מעניין ואיני יודע אם כבר העירו אותו.
לפי המבואר בתורה היו בסדום לאברהם אבינו עשרה מבני משפחתו והנלוים אליה.
לוט ואשתו, שתי בנותיו הנמצאות, שתי בנותיו האחרות, שני חתניו ושני בנים. (מי לך פה חתן ובניך ובנותיך, וידבר אל חתניו. ומיעוט רבים שנים).
כך שאפשר לפרש שאלו הם העשרה שאאע"ה ציפה שיהיו צדיקים שבעבורם יינצל המקום.
"ויאמר אל נא יחר לה' אולי ימצאון שם עשרה". ולמה עשרה... שהיה סבור שיש שם עשרה לוט ואשתו וד' בנותיו וד' חתניו.
אוצר החכמה כתב:יש"כ.
איפה רמוז בתורה שהיו לו ארבעה חתנים? הבנות שהיו עמו בבית לא היו נשואות כמפורש בתורה. אא"כ נאמר שהיו מאורסות ולא נשואות.
עושה חדשות כתב:אם לוט אכן הצטיין בהכנסת אורחים, יש לעיין מה עשה בכל השנים מאז שבא לסדום ועד ביאת המלאכים אליו. לכאו' הרי מדובר על זמן רב שבו לוט משתף פעולה עם חוקי סדום, ורק ביאת המלאכים גורמת לו לעבור על החוק. (או שמא כבר פסקו אורחים מלבוא לסדום בכלל, או אולי שלא רצה לעבור על חוקי סדום עד אותו היום שמינוהו שופט).
צודק.אוהב אוצר כתב:לפי המעשה עם אשתו לגבי המלח, משמע שכן הכניס עוד אורחים.
אוהב אוצר כתב:עושה חדשות כתב:אם לוט אכן הצטיין בהכנסת אורחים, יש לעיין מה עשה בכל השנים מאז שבא לסדום ועד ביאת המלאכים אליו. לכאו' הרי מדובר על זמן רב שבו לוט משתף פעולה עם חוקי סדום, ורק ביאת המלאכים גורמת לו לעבור על החוק. (או שמא כבר פסקו אורחים מלבוא לסדום בכלל, או אולי שלא רצה לעבור על חוקי סדום עד אותו היום שמינוהו שופט).
לא כ"כ נראה, כי לפי המעשה עם אשתו לגבי המלח, משמע שכן הכניס עוד אורחים. [או שהמעשה היה עם המלאכים ואני טועה?]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים