מה שנכון נכון כתב:הוא בחי' מרן רי"ז הלוי (כביאור לדברי הרמב"ן ע"ש), שהואיל והיה זה בשנה השניה שכבר קנו מצרים תבואה בחמוריהם, לא היו יכולים להשיג חמורים אחרים ולא היו יכולים לשלוח תבואה לא"י.
אוהב עמו כתב:מה שנכון נכון כתב:הוא בחי' מרן רי"ז הלוי (כביאור לדברי הרמב"ן ע"ש), שהואיל והיה זה בשנה השניה שכבר קנו מצרים תבואה בחמוריהם, לא היו יכולים להשיג חמורים אחרים ולא היו יכולים לשלוח תבואה לא"י.
יישר כח על הציון.
בזמנו שמעתי כן מהגר"נ טוקר זצ"ל מדיליה.
חזקוני (ועוד)
ואת חמרינו - אם לא היו מביאים רק אותנו לבד היינו אומרים רק לדבר אתנו אנחנו מובאים אבל מאחר שגם חמורינו מובאים אתנו לבית אין זה אלא להביא עלינו עלילה.
אברבנאל
והנה אמרו: "לקחת אותנו לעבדים ואת חמורינו", לא כדברי הרב המורה שהשוו עצמם לחמורים, אלא להגיד שחששו, שאולי האיש או יוסף נתנו עיניהם לאמר, זאת הכת של בחורים עם חמוריהם יהיו טובים לנו לעבוד ולמשא, כי דרך עבודתם עם החמורים היה, ולכן יעלילו עליהם דבר הכסף. ומפני זה ראו שטוב להודות לו ענין הכסף קודם שידבר בו, כי יורה זה על הצדקה:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים