כתב רבינו חיים פלטיאל מבעלי התוספות בפרשת פנחס:
והייתה לו ולזרעו אחריו. תימא, והלא לא היה לו זרע, לכך דרשו (כתובות י"ג) מי שזרעו מיוחס אחריו.
ותמהני, שהרי מקרא מלא דיבר הכתוב בדברי הימים א (ה,ל) "אלעזר הוליד את פנחס, פנחס הוליד את אבישוע..."
רבי נתן שאל ליה לרבי יוסי ברבי חנינא יומא חד ואמר ליה: אליהו הוה ליה ברא או לאו? אמר ליה: מילתא אחרא הוה ביה, וכתיב: אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו, מאי אל תרעו? אל תעשו עצמיכם רעים וחברים לנביאי, והקב"ה בחר בהם והבדילם מישראל לעבודתו והכניסם בהיכלו, ק"ו מי שהוא מלאך בשמים אתה שואל עליו?!
שבענו מטובך כתב:לשיטת 'פינחס הוא אליהו', ידועים דברי ר' אברהם בן הרמב"ם בספר המספיק שאליהו הנביא מעולם לא נשא אשה.
וידועים גם דברי הזוהר חדש רות מב ע"א:רבי נתן שאל ליה לרבי יוסי ברבי חנינא יומא חד ואמר ליה: אליהו הוה ליה ברא או לאו? אמר ליה: מילתא אחרא הוה ביה, וכתיב: אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו, מאי אל תרעו? אל תעשו עצמיכם רעים וחברים לנביאי, והקב"ה בחר בהם והבדילם מישראל לעבודתו והכניסם בהיכלו, ק"ו מי שהוא מלאך בשמים אתה שואל עליו?!
וראה עוד באשכול זה.
אבל כאמור, כל זה שייך לציין אצל דברי ר"ח פלטיאל, רק לפי שיטת האומרים 'פינחס הוא אליהו'. ועדיין אין זה מיישב את התמיהה מדברי הימים.
איש גלילי כתב:אי אפשר כלל לחבר בין דעת האומרים שאליהו הנביא לא נשא אשה או שלא היו לו בנים עם דעת האומרים דפינחס הוא אליהו, כי לפינחס ודאי היו בנים כדכתיב בדברי הימים, והכהנים המיוחסים והחשובים הם בני צדוק מזרעו. וכיהודה ועוד לקרא, הלא גם בגמ' (ב"ב קיא:) איתא שנשא פינחס אשה ומתה וירשה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים