שמר כתב:בפרשת שופטים "וְכָל הָעָם יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ וְלֹא יְזִידוּן עוד" ובנביא שקר כ' "וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּן וְלֹא יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה בְּקרבך", ובבן סורר כ' "וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִראו" מאי שנא?,ושמא יש לזה קשר למה שפירש רש"י בפ' שופטים וכל העם ישמעו - מכאן שממתינין לו עד הרגל וממיתין אותו ברגל: משא"כ בשאר מקומות שלא פי' כן.
עזריאל ברגר כתב:ובעדים זוממים "והנותרים ישמעו ויראו", ועצ"ע.
קו ירוק כתב:עזריאל ברגר כתב:ובעדים זוממים "והנותרים ישמעו ויראו", ועצ"ע.
על עדים זוממים רשום לי עה"ג, 'והנשארים ישמעו ויראו', ולא 'העם' או ו'כל ישראל', משום דלא חשידי עם ישראל לעשות עוולה נוראה כזו, להיות עדי שקר. אבל יש מעט אנשים בני בליעל שיכולים לעשות עוולה כזאת, והם מכונים 'הנשארים' מתוך אותם כתי עדי שקר המומתים, והם ייראו מהמשפט שנעשה בעדים זוממים, ולא יוסיפו לעשות עוד כדבר הרע הזה.
קו ירוק כתב:שאלה יפה.
תאווה נתונה בלב כל אדם. ודעות בין דיינים תמיד ייתכנו.
משא"כ להעיד שקר שזה השחתה.
עזריאל ברגר כתב:ובעדים זוממים "והנותרים ישמעו ויראו", ועצ"ע.
הברייתא כבר עמדה על השינוי (סנהדרין פ"ט ע"א) תנו רבנן ארבעה צריכין הכרזה המסית ובן סורר ומורה וזקן ממרא ועדים זוממין בכולהו כתיב בהו וכל העם וכל ישראל בעדים זוממין כתיב והנשארים דלא כולי עלמא חזו לסהדותאקו ירוק כתב:עזריאל ברגר כתב:ובעדים זוממים "והנותרים ישמעו ויראו", ועצ"ע.
על עדים זוממים רשום לי עה"ג, 'והנשארים ישמעו ויראו', ולא 'העם' או ו'כל ישראל', משום דלא חשידי עם ישראל לעשות עוולה נוראה כזו, להיות עדי שקר. אבל יש מעט אנשים בני בליעל שיכולים לעשות עוולה כזאת, והם מכונים 'הנשארים' מתוך אותם כתי עדי שקר המומתים, והם ייראו מהמשפט שנעשה בעדים זוממים, ולא יוסיפו לעשות עוד כדבר הרע הזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 83 אורחים