וַיִּקְחוּ אֶת לוֹט וְאֶת רְכֻשׁוֹ בֶּן אֲחִי אַבְרָם וַיֵּלֵכוּ וְהוּא ישֵׁב בִּסְדֹם:
והקשו המפרשים סיפא דקרא למה לי, הרי כבר כתוב למעלה בפרשה באריכות וישא לוט את עיניו וגו' ויבחר לו לוט את כל ככר הירדן וגו' ויאהל עד סדום, (ועי' ברא"ם ובגור אריה שכתבו דמפני קושיא זו פירש"י מי גרם לו זאת ישיבתו בסדום)
ולענ"ד י"ל בדרך פשט, דהנה ידוע שיטת רש"י (שבת י: עי' בתוס' שם) ותוס' (ברכות ז:) דבמלחמת המלכים היה אברהם בן ע"ג שנים, ואברהם יצא שני פעמים מחרן כמבואר בסדר עולם עיי"ש
והנה מפשטות הכתובים מבואר דלוט נפרד מאברהם והלך לסדום אחר שעלו ממצרים, (אחרי שהיו רכושם רב ממה שקבלו ממצרים), ולשיטת רש"י ותוס' הנ"ל נמצא שמלחמת המלכים היה קודם שירדו למצרים
ומעתה מיושב היטב דבעי קרא להודיע שגם בפעם הראשונה שעלו לארץ ישראל ישב לוט בסדום.