שאלת תם כתב:בעלון 'מטעמים' האחרון, הובא בשם רבי סעדיה גאון ששאל מדוע דוקא במצות כיבוד או"א כתבה התורה את השכר, ותירץ שהתורה אומרת כאן לאדם שאם יכבד את הוריו, ילדיו ילמדו ממנו וגם הם יכבדו אותו וכיון שיקבל טיפול טוב לעת זקנתו, יאריך ימים.
פירוש זה נראה לי זר ומוזר, קשה לי מאד להאמין שהדברים יצאו מפי הרס"ג, האם מישהו יודע האם אכן אמר הרס"ג פירוש זה ובאיזה סגנון אמר?
[רבינו] בחיי שמות פרק כ
הגאון רב סעדיה ז"ל נתן טעם בזה כי מפני שלפעמים עתידים שיחיו האבות עם הבנים זמן ארוך, והאבות הם למשא כבד על הבנים והכבוד יכבד עליהם, לכך קבע עליהם שכר המצוה הזאת: "למען יאריכון ימיך", כלומר עליך לכבדם ותחיה עמהם ואם אולי תצטער על חייהם דע שעל חייך אתה מצטער, ע"כ.
פירושו של רס"ג על השמות כרגע אינו תחת ידי כדי לבדוק האם זה לקוח משם.