"ועל תנוך אוזן... "
אשאל את חוות דעת חו"ר הפורום על שורש ומקור התיבה "תנוך", ואם יש לו אח או חבר במקרא ?
יעקל כתב:"ועל תנוך אוזן... "
אשאל את חוות דעת חו"ר הפורום על שורש ומקור התיבה "תנוך", ואם יש לו אח או חבר במקרא?
מפורש, שאנך - כעין גדר משמש.כֹּ֣ה הִרְאַ֔נִי וְהִנֵּ֧ה אֲדֹנָ֛י נִצָּ֖ב עַל־חוֹמַ֣ת אֲנָ֑ךְ - וּבְיָד֖וֹ אֲנָֽךְ: וַיֹּ֨אמֶר יְיָ֜ אֵלַ֗י מָֽה־אַתָּ֤ה רֹאֶה֙ עָמ֔וֹס וָאֹמַ֖ר אֲנָ֑ךְ - וַיֹּ֣אמֶר אֲדֹנָ֗י הִנְנִ֨י שָׂ֤ם אֲנָךְ֙ בְּקֶ֙רֶב֙ עַמִּ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל - לֹֽא־אוֹסִ֥יף ע֖וֹד עֲב֥וֹר לֽוֹ:
חלא בר חמרא כתב:לפי זה יומתק הפסוק בעמוס פרק ג' י"ב 'בדל אוזן' שתרגומו 'חסחוס דאוזן'. כי הלשון 'בדל' משתמע כמו גדר המבדיל בין שטח לשטח. וקאי על התנוך המדובר.
אבל עיקר פירושך תמוה בעיני, מי פירש 'אנך' מלשון גדר? ולא מצינו אלא שפירשוהו מלשון עופרת, ו'חומת אנך' פירושה חומת עופרת, אבל לדבריך יהיה 'חומת אנך' כמו 'חומת גדר'? אתמהה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: כדכד ו־ 53 אורחים