כמדומה שאין בשרשיו ערך 'הלל', והוא פלאי לכאורה.יאיר אתמר כתב:וע' רד"ק ירמיה נ לח . .
לבי במערב כתב:כמדומה שאין בשרשיו ערך 'הלל', והוא פלאי לכאורה.יאיר אתמר כתב:וע' רד"ק ירמיה נ לח . .
ראה בשרשי הרד"ק שקישרתי לעיל.יהודה בן יעקב כתב:ורציתי לדעת אם יש מקור לכך.
בן ראובן כתב:מעניין שהשורשים זהים ואף הבניין זהה, אלא שאחד מוטה ע"ד השלמים, ואחד ע"ד הכפולים.
יאיר אתמר כתב:לכאו' מדברי רד"ק (וריב"ג) בשרשים לא ניתן ללמוד על האטימולוגיה.בן ראובן כתב:מעניין שהשורשים זהים ואף הבניין זהה, אלא שאחד מוטה ע"ד השלמים, ואחד ע"ד הכפולים.
מצאתי רק תהלים עה ה. ההבדל הוא שהחולם מתקיים.
לבי במערב כתב:ראה בשרשי הרד"ק שקישרתי לעיל.יהודה בן יעקב כתב:ורציתי לדעת אם יש מקור לכך.
בן ראובן כתב:יאיר אתמר כתב:לכאו' מדברי רד"ק (וריב"ג) בשרשים לא ניתן ללמוד על האטימולוגיה.בן ראובן כתב:מעניין שהשורשים זהים ואף הבניין זהה, אלא שאחד מוטה ע"ד השלמים, ואחד ע"ד הכפולים.
מצאתי רק תהלים עה ה. ההבדל הוא שהחולם מתקיים.
התכוונתי לבנייני פיעל והתפעל בתצורת פולל, התפולל.
הבאר ההיא כתב:המילה הלולים בפרשת קדושים תרגם אונקלוס תושבחן והמפרשים פירשו מלשון להלל לקב"ה.
ובספר שופטים ויעשו הלולים תרגם יב"ע חנגין והמפרשים פירשו חגיגה כמו הילולא בארמית.
המענין הוא שבספר שופטים מדובר על זמן בצירת הכרמים כמו הלולים שבפרשת קדושים שהוא בכרם רבעי
האם זה אומר שיש קשר ? אינני יודע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים