עמוד 1 מתוך 1

נשים לשון שכחה

פורסם: א' יוני 18, 2017 11:10 pm
על ידי עושה חדשות
תשב"ץ אבות פ"ה משנה יב - ... וזהו הטבע הראוי לזכרים שיהיו חמים ויבשים ולזה נקראים זכרים, לשון זכירה, הפך הנקבות שהן קרות ולחות ולזה נקראות נשים לשון שכחה, מענין 'נשיתי טובה' ...
לא הבנתי, הרי גם לזכרים קרינן "אנשים", ו"נשים" זה ס"ה אשה בלש' רבים.

Re: נשים לשון שכחה

פורסם: ב' יוני 19, 2017 10:50 am
על ידי דרומי
זה שקוראים לזכרים אנשים עדיין לא הופך אותם לנשים. לפעמים הבדל של אות אחת משנה הרבה וכמו "שתי" ו"עשתי" (ראה אבן עזרא בפ' נשא עה"פ ביום עשתי עשר יום).

ולענין השם 'אשה' לשון יחיד - להעיר מרבינו בחיי בפ' ויקרא שכותב בטעם האיסור "כל שאור וכל דבש לא תקטירו", ש"דבש" בגימטריא "אשה", ואכן הדבש הוא לח ולא יבש ודו"ק

Re: נשים לשון שכחה

פורסם: ב' יוני 19, 2017 11:03 am
על ידי משה1
[quote="עושה חדשות"]תשב"ץ אבות פ"ה משנה יב - ... וזהו הטבע הראוי לזכרים שיהיו חמים ויבשים ולזה נקראים זכרים, לשון זכירה, הפך הנקבות שהן קרות ולחות ולזה נקראות נשים לשון שכחה, מענין 'נשיתי טובה' ...

ראה ביאור יקר עפ"ז להגריח"ס שליט"א בס' יחי יוסף עמ' קעג טור ב ומי שיכול להעלות הדברים שכמ"ה

Re: נשים לשון שכחה

פורסם: ג' יוני 27, 2017 7:12 pm
על ידי הפשטן
עושה חדשות כתב:תשב"ץ אבות פ"ה משנה יב - ... וזהו הטבע הראוי לזכרים שיהיו חמים ויבשים ולזה נקראים זכרים, לשון זכירה, הפך הנקבות שהן קרות ולחות ולזה נקראות נשים לשון שכחה, מענין 'נשיתי טובה' ...
לא הבנתי, הרי גם לזכרים קרינן "אנשים", ו"נשים" זה ס"ה אשה בלש' רבים.


ל"ז להבין מה קשה לך מעיקרא, הרי התשב"ץ מביא ראיה מהפסוק "נשיתי טובה", ושם לא כתוב "אנשיתי" אלא "נשיתי", לכן מדמה את זה לנשים ולא לאנשים.