שמועלקע כתב:השבוע פרשת עקב שמתי לב לתופעה שאין בכתבי הקדמונים כל הקפדה טוטלית שהמילה תחרוג מהפס (הקו שסוגר את השורות) וממילא הם לא צריכים להאריך את גודל האותיות.
ועוד דבר בכתר ארם צובא ובכתבי היד העתיקים לתורה כמו השרידים של הס"ת מתקופת הדממה) אין ולא פעם אחת צורה שמאריכים בה את האות, ואף זכור לי שראיתי שההגהות מימוניות מתנגד לזה) בפשטות יש להתנגד לכך, וכי מי קבע שלהגדיל את האות זה רק לאורך ולא לרוחב.
מכל מקום בכתר ארם צובא איפה שהשורה לא מסתיימת יש סימני מילוי, ובתחילה חשבתי שהואיל והוא אינו ספר תורה כשר לקריאה לכך הוא שם את הסימני מילוי, אלא שלאחרונה כשעיינתי בספר תורה מתקופת הדממה הנ"ל) ראיתי כי אף הוא משתמש בהם!
להלן צילום של פרשת השבוע 'עקב' מתוך כתר ארם צובא, שימו לב איך שהמילה 'ושמרתם חורגת מהשורה'!
מרדכי וינטרויב כתב:שמועלקע כתב:השבוע פרשת עקב שמתי לב לתופעה שאין בכתבי הקדמונים כל הקפדה טוטלית שהמילה תחרוג מהפס (הקו שסוגר את השורות) וממילא הם לא צריכים להאריך את גודל האותיות.
ועוד דבר בכתר ארם צובא ובכתבי היד העתיקים לתורה כמו השרידים של הס"ת מתקופת הדממה) אין ולא פעם אחת צורה שמאריכים בה את האות, ואף זכור לי שראיתי שההגהות מימוניות מתנגד לזה) בפשטות יש להתנגד לכך, וכי מי קבע שלהגדיל את האות זה רק לאורך ולא לרוחב.
מכל מקום בכתר ארם צובא איפה שהשורה לא מסתיימת יש סימני מילוי, ובתחילה חשבתי שהואיל והוא אינו ספר תורה כשר לקריאה לכך הוא שם את הסימני מילוי, אלא שלאחרונה כשעיינתי בספר תורה מתקופת הדממה הנ"ל) ראיתי כי אף הוא משתמש בהם!
להלן צילום של פרשת השבוע 'עקב' מתוך כתר ארם צובא, שימו לב איך שהמילה 'ושמרתם חורגת מהשורה'!
כבר בבבלי באה ההוראה שלא להאריך אותיות כדי למלא רווחים
אל ימעט אדם את הכתב לא מפני ריוח של מטה ולא מפני ריוח של מעלה ולא מפני ריוח שבין שיטה לשיטה ולא מפני ריוח שבין פרשה לפרשה נזדמנה לו תיבה בת חמש אותיות לא יכתוב שתים בתוך הדף ושלש חוץ לדף
שמועלקע כתב:השבוע פרשת עקב שמתי לב לתופעה שאין בכתבי הקדמונים כל הקפדה טוטלית שהמילה תחרוג מהפס (הקו שסוגר את השורות) וממילא הם לא צריכים להאריך את גודל האותיות.
ועוד דבר בכתר ארם צובא ובכתבי היד העתיקים לתורה כמו השרידים של הס"ת מתקופת הדממה) אין ולא פעם אחת צורה שמאריכים בה את האות, ואף זכור לי שראיתי שההגהות מימוניות מתנגד לזה) בפשטות יש להתנגד לכך, וכי מי קבע שלהגדיל את האות זה רק לאורך ולא לרוחב.
מכל מקום בכתר ארם צובא איפה שהשורה לא מסתיימת יש סימני מילוי, ובתחילה חשבתי שהואיל והוא אינו ספר תורה כשר לקריאה לכך הוא שם את הסימני מילוי, אלא שלאחרונה כשעיינתי בספר תורה מתקופת הדממה הנ"ל) ראיתי כי אף הוא משתמש בהם!
להלן צילום של פרשת השבוע 'עקב' מתוך כתר ארם צובא, שימו לב איך שהמילה 'ושמרתם חורגת מהשורה'!
הצדיק הנסתר כתב:מאיפה יש לך את הצילום של כתר ארם צובא פרשת עקב, הרי לידוע לי הוא חסר שם (ובדקתי בלינגרד שגם אותו כתב סופר הכתר ושם יש קצת שינויים פונטיים שזה מוכיח שזה לא צולם ממנו)! יש לך על עוד פרשות צילומים מהכתר?
הצדיק הנסתר כתב:שמועלקע כתב:השבוע פרשת עקב שמתי לב לתופעה שאין בכתבי הקדמונים כל הקפדה טוטלית שהמילה תחרוג מהפס (הקו שסוגר את השורות) וממילא הם לא צריכים להאריך את גודל האותיות.
ועוד דבר בכתר ארם צובא ובכתבי היד העתיקים לתורה כמו השרידים של הס"ת מתקופת הדממה) אין ולא פעם אחת צורה שמאריכים בה את האות, ואף זכור לי שראיתי שההגהות מימוניות מתנגד לזה) בפשטות יש להתנגד לכך, וכי מי קבע שלהגדיל את האות זה רק לאורך ולא לרוחב.
מכל מקום בכתר ארם צובא איפה שהשורה לא מסתיימת יש סימני מילוי, ובתחילה חשבתי שהואיל והוא אינו ספר תורה כשר לקריאה לכך הוא שם את הסימני מילוי, אלא שלאחרונה כשעיינתי בספר תורה מתקופת הדממה הנ"ל) ראיתי כי אף הוא משתמש בהם!
להלן צילום של פרשת השבוע 'עקב' מתוך כתר ארם צובא, שימו לב איך שהמילה 'ושמרתם חורגת מהשורה'!
מאיפה יש לך את הצילום של כתר ארם צובא פרשת עקב, הרי לידוע לי הוא חסר שם (ובדקתי בלינגרד שגם אותו כתב סופר הכתר ושם יש קצת שינויים פונטיים שזה מוכיח שזה לא צולם ממנו)! יש לך על עוד פרשות צילומים מהכתר?
איש גלילי כתב:ר' שמועלקע כבר איננו בשביל לענות.
הצדיק הנסתר כתב:(אל תדאג לשמועלקע יש הרבה שמות)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים