וַיִּקְרָא יוֹסֵף אֶת שֵׁם הַבְּכוֹר מְנַשֶּׁה כִּי נַשַּׁנִי אֱלֹהִים אֶת כָּל עֲמָלִי וְאֵת כָּל בֵּית אָבִי.
האם נמצא בדומה לו במקרא?
ולכאורה היה אמור להיות כמו נשני בקמץ תחת הנו"ן הראשון וביאורו שכחני, ויהיה את כל עמלי כמו ואת כל עמלי , על דרך אודם פטדה וברקת. (וכמו ואומר אבד נצחי)
אך תרגם אונקלוס אנשייני ויהיה ביאורו כמו הנשני, וכן הביא בן עזרא מן רבי משה הכהן שהוא פתח תחת חיריק, אך צ"ב היכן מצאנו כן.
והספורנו למד כי הוא לעתיד וא"כ נשני במקום ינשני, והוא פלא.
ונסיים בנוסח הסליחות לערב ר"ה (מנהג ליטא)
אֱלֹהִים צְבָאוֹת שׁוּב נָא וְנַקְמֵנִי. מִידֵי עֵשָׂו כִּי הִשִׁיאַנִי. לֵאמֹר מַה נוֹאָשׁ מִמֶּנִּי. כִּי נַשַּׁנִי אֱלֹהִים