קו ירוק כתב:אם זה נכון יתכן שהוא העתיק מהתנ"ך 'חורב' או 'כתר ירושלים', או מ'מקראות גדולות הכתר' למהדורתו.
כי לומר שהוא מומחה לנוסח, זה אפילו לא יומרני.
אור עולם כתב:איני מכיר את התיקון אלא את עורכו,
וע"כ אם תפרט את שאלותיך המלאות באופן שתרצה,
אוכל להעביר לו ולהביא את תשובתו בעז"ה.
הצעיר שבכהונה כתב:נראה שאפשר לנסח את השאלה באופן קצר ופשוט: ע״פ איזו שיטה של כתר אר״צ זה? האם ברויאר, או כתר ירושלים (יוסף עופר), או מפעל הכתר (מקראות גדולות הכתר־מנחם כהן), או מכון ממרא, או מקרא על פי המסורה (בלי זכויות יוצרים וזמין בויקיטקסט), או וסטמינסטר (כלומר כת״י לנינגרד. גם הוא בלי זכויות יוצרים)? נדמה לי שאלו כל האפשרויות.
אור עולם כתב:איני מכיר את התיקון אלא את עורכו,
וע"כ אם תפרט את שאלותיך המלאות באופן שתרצה,
אוכל להעביר לו ולהביא את תשובתו בעז"ה.
הצעיר שבכהונה כתב:מה פשר שינויי הנוסחאות בין תנ״ך סימנים לבין תיקון קוראים סימנים?
במסתרים כתב:אין כאן כוונות נסתרות המצריכות עיון כ"כ. במהדורותיו הראשונות נמשך אחרי קורן ודומיו ולאט לאט הכניס שינויים.
נראה שבתנ"ך לקח לו מתחילה שיטה אחרת.
הצעיר שבכהונה כתב: מיהרת להגיב
במסתרים כתב:אחזור על מה שאמרתי: התיקון נשאר במתכונתו הישנה אלא שנכנסו בו שינויים במשך הזמן, משא"כ תנ"ך התחיל מחדש בשיטה חדשה.
יפה מאד. במילים אחרות אתה כותב שנושא האשכול לא מעניין אותך. זכותך, אז למה אתה מגיב?! מישהו ביקש ממך?!במסתרים כתב:אוסיף שהעורך כבודו במקומו מונח אבל אינו מ"ד בקביעת נוסח (התיקון שלו התפשט מפני הוספותיו לתועלת הקורא ותו לא) ולכן לא ממש מובן הרצון לחקור ולחתור אחרי מהדורותיו.
ישפטו הקוראים אם סגנוני מתנשא או אם סגנונך מתנשא או אם סגנון שנינו מתנשא, ואם עם צורך או ללא צורך. זה אשכול שאני פתחתי על מנת לברר עניין מסוים, לכן זכותי להעיר למי שמסיט את הדיון לדברים אחרים שאין כאן מקומם.במסתרים כתב:סגנונך מתנשא ללא צורך. אתה ברשות הרבים, מי שירצה ידבר ואם אין הדברים עוזרים לך אינך חייב לענות.
הצעיר שבכהונה כתב:הנוסח אינו העתק מאיזו מהדורה אחרת אלא הוא הכריע בעצמו.
במסתרים כתב:בלי להתייחס לדבריו (קורן ומה שנוהגים), יישר כחך על הבירור.
מעט דבש כתב:הרושם שמתקבל הוא, שלקח כבסיס את הנוסח שהיה לו כבר, ושינה את המקומות שהיה ידוע לו שיש שינויים בכתר (הוא ציין שינויים אלו במדור 'מענה לשון' שבתיקון הרגיל שלו), ויש שינויים שנשמטו, ונשארו כדמעיקרא (גם ב'מענה לשון' לא כל השינויים מצויינים).
אור עולם כתב:ג. כמובן שכל האמור הוא רק ביחס לתיקון קוראים - ארם צובא, ולא לתנ"ך סימנים או לתיקון קוראים הרגיל שלהם.
אור עולם כתב:בעניין המתגים והגעיות, חטפים ושוואים - לא התעסקנו בזה, יען גם להרשמ"ר לא הייתה שיטה מסודרת בעניין... ע"כ רק במילים ששינינו שינוי מהותי - שמנו מתגים, לרוב ע"פ שיטתו של ברויאר.
הצעיר שבכהונה כתב:עם זאת, איני מבין ממה נובעת התקיפות של אחד מעיר ושנאתו התהומית לקורן.
אור עולם כתב:ב. מכיוון שעלו שאלות משפטיות לגבי מצב זכויות היוצרים על הטקסטים ואכמ"ל.
יש לברויאר ראיה מכתבי היד שיכולה להיות געיא קלה בתיבה של זקף גדול (כגון "בַּחֲלֹמִי" בראשית מ"א י"ז)?מעט דבש כתב:כי יש כאן שיטה של מתגים שבנה ברויאר, הוכיח אותה מכתבי היד, ויישם אותה בפועל במהדורתו.
עץ הזית כתב:יש לברויאר ראיה מכתבי היד שיכולה להיות געיא קלה בתיבה של זקף גדול (כגון "בַּחֲלֹמִי" בראשית מ"א י"ז)?מעט דבש כתב:כי יש כאן שיטה של מתגים שבנה ברויאר, הוכיח אותה מכתבי היד, ויישם אותה בפועל במהדורתו.
(בכתר מצאנו במקום אחד בלבד געיא במילה המוטעמת בזקף גדול, וזו לא געיא קלה אלא געיית הגרונית לפני יוד: וִהְיוּ)
מעט דבש כתב:תיקון קוראים של 'תורת הקורא' שאנו מייחלים להוצאתו
איך אראה? אין לי את הספר.יאיר אתמר כתב:ראה ייבין עמ' 207
עץ הזית כתב:איך אראה? אין לי את הספר.יאיר אתמר כתב:ראה ייבין עמ' 207
יאיר אתמר כתב:עץ הזית כתב:יש לברויאר ראיה מכתבי היד שיכולה להיות געיא קלה בתיבה של זקף גדול (כגון "בַּחֲלֹמִי" בראשית מ"א י"ז)?מעט דבש כתב:כי יש כאן שיטה של מתגים שבנה ברויאר, הוכיח אותה מכתבי היד, ויישם אותה בפועל במהדורתו.
(בכתר מצאנו במקום אחד בלבד געיא במילה המוטעמת בזקף גדול, וזו לא געיא קלה אלא געיית הגרונית לפני יוד: וִהְיוּ)
ראה ייבין עמ' 207
(כוונתך כמובן לרימיה נ ח)
עץ הזית כתב:יאיר אתמר כתב:עץ הזית כתב:יש לברויאר ראיה מכתבי היד שיכולה להיות געיא קלה בתיבה של זקף גדול (כגון "בַּחֲלֹמִי" בראשית מ"א י"ז)?מעט דבש כתב:כי יש כאן שיטה של מתגים שבנה ברויאר, הוכיח אותה מכתבי היד, ויישם אותה בפועל במהדורתו.
(בכתר מצאנו במקום אחד בלבד געיא במילה המוטעמת בזקף גדול, וזו לא געיא קלה אלא געיית הגרונית לפני יוד: וִהְיוּ)
ראה ייבין עמ' 207
(כוונתך כמובן לרימיה נ ח)
יישר כוחך.
ועדיין דרכו של ברויאר שבחר לא ללכת בזה בדרכו של הכתר - תמוהה לענ"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים