חיימקה כתב:מנחת שי: "בכל הספרים החי"ת בשוא לבדו".
אולי ראוי היה גם להביא את המשך לשונו (של המנחת שי) שבמקרא גדולה נכתב עליו שהוא מן ט' רפין (חטף. ונקרא כן משום שלא יבוא אחריו דגש קל כמו שיבוא אחר שו"א נח נאמ"ן בפירושו אמת קנה שם). אלא שהמנחת שי כותב שזו טעות.
כעת, אחר שבמקרא גדולה נכתב שהוא בחטף עכ"פ נמצא מקור לנוהגים כן (גם אם טעות היא, לא הם הראשונים שטעו) ומכאן ואילך ניתן לחפש בספרי דקדוק קדמונים ובספרי תנ"ך דפוסים ראשונים וכתבי ידות קדמונים לראות אם אכן כדברי המנחת שי שבכל הספרים בשו"א לבדו.