יסוד כתב:כמובן שיעלה מזה נפק"מ שלפי הרב שבתי סופר יאמרו לך ענו שירה, בשמחה רבה ואמרו כלם.
ולפי המהרש"ל יאמרו לך ענו שירה בשמחה רבה, ואמרו כלם.
כלומר שלפי הרב שבתי סופר הפסיק יהיה לפני בשמחה, ולפי המהרש"ל הפסיק יהיה אחר בשמחה.
מה שנכון נכון כתב:יסוד כתב:כמובן שיעלה מזה נפק"מ שלפי הרב שבתי סופר יאמרו לך ענו שירה, בשמחה רבה ואמרו כלם.
ולפי המהרש"ל יאמרו לך ענו שירה בשמחה רבה, ואמרו כלם.
כלומר שלפי הרב שבתי סופר הפסיק יהיה לפני בשמחה, ולפי המהרש"ל הפסיק יהיה אחר בשמחה.
הפוך.
וג"ז אינו מוכרח, יותר נראה שלרש"ל יש ב' הפסקות (יתכן שבדרגות שונות כמלך ומשנה וכדו').
יסוד כתב:מה שנכון נכון כתב:יסוד כתב:כמובן שיעלה מזה נפק"מ שלפי הרב שבתי סופר יאמרו לך ענו שירה, בשמחה רבה ואמרו כלם.
ולפי המהרש"ל יאמרו לך ענו שירה בשמחה רבה, ואמרו כלם.
כלומר שלפי הרב שבתי סופר הפסיק יהיה לפני בשמחה, ולפי המהרש"ל הפסיק יהיה אחר בשמחה.
הפוך.
וג"ז אינו מוכרח, יותר נראה שלרש"ל יש ב' הפסקות (יתכן שבדרגות שונות כמלך ומשנה וכדו').
טעות.
הכלל הוא כידוע, שאין דגש אחר אותיות אהו"י
ולכן אם 'בשמחה' בדגש צ"ל שאין היא סמוכה למילת 'רבה'. ואם 'בשמחה' אינו בדגש סימן הוא שאין פסיק קודם והיא סמוכה למילת 'רבה'.
מה שנכון נכון כתב:ובגלל הכלל הידוע הזה מה שכתבת שיוצא לפי הרש"ס והרש"ל הוא בדיוק הפוך מהאמת.
גם כתבת כעת בטעות 'סמוכה למלת רבה', והנכון הוא 'סמוכה למלת שירה'.
בן ראובן כתב:אם נלך אחר כללי הטעמים, לא יצוייר כלל "בשמחה" בב' רפויה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים