מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

זכורך

חקר מסורה, ענייני דקדוק, טעמי המקרא, חיפוש מקורות, בירור ועיון בלשון הקודש והתרגומים, מפורש ושום שכל.
עושה חדשות
הודעות: 12964
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

זכורך

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' נובמבר 11, 2016 11:11 am

ג' פעמים כתיב בקרא שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ וכו',

והנה ראיתי בקובץ מוריה האחרון, שהובאו שם מדברי הגרח"י קפלן, ורבו הגר"י דיויד, ביאור בגדר מצות ראית פנים, ובתוה"ד הוזכר לדייק מדכתיב "יראה כל זכורך", דלא זו בלבד שהאנשים חייבים והנשים פטורות, אלא חיוב האנשים עצמו הוא תלוי ב'זכור'. (ומסתמא הכוונה בבחינת דוכרא – משפיע, ולא נוקבא – מקבל).

אמנם לא הבנתי האם יש כאן דיוק, ולמה היה צריך להיות כתוב זכרך ולא זכורך, ולמה זה רומז על איבר הזכרות טפי.

המדקדקים דפה, ודאי יחכימוני בביאור ההבדל בין זכרך-זכורך.

אולי זה קשור.

אחד מעיר
הודעות: 1152
הצטרף: א' אוגוסט 15, 2010 10:11 pm

Re: זכורך

הודעהעל ידי אחד מעיר » א' נובמבר 13, 2016 9:49 pm

סימנת קישור לדברי המדקדק רוו"ה
כנראה זכור הוא שם עצם קיבוצי כלל הזכרים
לעומת זכריך הזכרים שבקרבך
התורה יכלה לכתוב יראו כל זכריך אבל העדיפה בלשון יחיד כלל הזכרים
מי שמחפש רמזים על דרך הקבלה חזקה שימצא ז"א ונוק' ואבא ואמא ויעקב ולאה ורחל
אולי גם מדומ"ן (מיים דוכרין ומיין נוקבין)
אני מנסה להשאר ברמת הפשט


חזור אל “דקדוק ומסורה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים