ג' פעמים כתיב בקרא שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָּל זְכוּרְךָ וכו',
והנה ראיתי בקובץ מוריה האחרון, שהובאו שם מדברי הגרח"י קפלן, ורבו הגר"י דיויד, ביאור בגדר מצות ראית פנים, ובתוה"ד הוזכר לדייק מדכתיב "יראה כל זכורך", דלא זו בלבד שהאנשים חייבים והנשים פטורות, אלא חיוב האנשים עצמו הוא תלוי ב'זכור'. (ומסתמא הכוונה בבחינת דוכרא – משפיע, ולא נוקבא – מקבל).
אמנם לא הבנתי האם יש כאן דיוק, ולמה היה צריך להיות כתוב זכרך ולא זכורך, ולמה זה רומז על איבר הזכרות טפי.
המדקדקים דפה, ודאי יחכימוני בביאור ההבדל בין זכרך-זכורך.
אולי זה קשור.